مواد غذایی

موادغذایی یا خوراک یا غذا در لغت به هر ماده ای که برای رشد ، نمو، انرژی، حمایت و تغذیه مصرف می شوند، می گویند.
غذا یا خوراک خوردنی است که در ملل و جوامع مختلف به صورت پخته، خام و نیمه پخته مصرف می شوند. عادت های غذایی در هر فرهنگ با توجه به سن و رسم های خاصشان اولیت بندی می شوند.
مواد غذایی عموماً منشأ حیوانی یا گیاهی دارند که هر کدام از این مواد غذایی شامل مواد مغذی برای بدن می باشد این مواد غذایی توسط سلول ها به انرژی تبدیل می شود و باعث رشد و بقا می شوند. غذا یک نیاز ذاتی برای انسان می باشد.

تاریخچه مواد غذایی

تا اوایل سده ی 19 غذا خوردن فقط برای پر کردن شکم و رفع احساس گرسنگی بوده است تا آن که مردم به شهر نشینی روی آوردند که این امر باعث تغییر زیادی در حیطه ی غذایی شد.
در ابتدا بشر برای تهیه ی غذای خود از شکار استفاده می کرده است که بعد از شهرنشینی به کشاورزی روی آوردند و بسیاری از مواد غذایی خود را از این حیطه بدست آوردند.
 می توان گفت ایران نخستین کشوری است که در آن به کشاورزی و دام داری برای تهیه غذا پرداخته است.

کشاورزی

 کشاورزی در لغت به معنای زراعت است که جامع تر می توان گفت حیطه ی کشاورزی به تولید مواد غذایی از راه کشت و کار می پردازد.
کشاورزی طیف وسیعی از تخصص ها، فنون ها و ابزارآلات را شامل می شود.

تاریخچه کشاورزی

قدمت کشاورزی به 10000 سال پیش برمی گردد و دارای وسعت زیادی در جهان می باشد.
روش های متفاونی برای کشت و کار در جهان وجود دارد که رفته رفته این روش ها برای کشاورزی نوین تر شدند.
همان گونه که گفته شد ایرانیان نخستین افرادی بوده اند که کشاورزی و کشت و کار را آغاز کرده اند و می توان گفت تقریباً یک سوم زمین های آن قابل کشت و کار می باشد ولی به دلایل متفاوت جغرافیایی، کشت انجام نمی شود.
سندباد به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک B2B در ایران تمام تلاش خود را برای به وجود آوردن شرایطی عالی برای معرفی شرکت ها در حیطه های مختلف کاری، صادرات و وارداتانجام می دهد.
سایت B2B سندباد در این دسته بندی اقدام به معرفی شرکت های که محصولات آن در حیطه ی کشاورزی، مواد غذایی،  نوشیدنی ها و سایر مواد غذایی و کشاورزی می باشند، نموده است که می توانید با کلیک روی هر یک از این زیر گروه های غذایی و کشاورزی اطلاعات مورد نظر خود را در حیطه ی مربوطه را دریافت نمایید. 

  سندباد | صادرات | واردات