روش‌هایی برای استخدام بهتر نیرو

هنگامی که قصد استخدام افرادی جدید برای پر کردن جایگاه های خالی در سازمان خود را دارید، گزینش بهترین ها برای تصدی سمت های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. فهرست روش های یافتن نامزدهای بالقوه می تواند نامحدود باشد و در همین راستا جستجو و مد نظر قرار دادن منابع مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

برای استخدام نیروهای جدید می توانید روش های زیر را برای یافتن گزینه های احتمالی خود مورد توجه قرار دهید:

  1. درون سازمان شما، نخستین مکانی که می توانید برای یافتن گزینه های احتمالی جستجو کنید. افرادی که تا پیش از این در سازمان شما مشغول به کار بوده اند با روندهای کاری، سیاست ها و محیط آشنا هستند. همچنین، جذب نیروی داخلی می تواند در مقایسه با جذب نیرو از خارج از سازمان کم هزینه تر باشد.
  2. برای استخدام افراد جدید می توانید شبکه شخصی خود شامل خانواده، دوستان و مخاطبان کسب و کارتان را مد نظر قرار دهید. در صورتی که گزینه ای مناسب در میان آنها وجود نداشته باشد، ممکن است افراد مناسبی از سوی آنها به شما پیشنهاد شوند. با بررسی دقیق شبکه شخصی خود می توانید شانس یافتن نامزدی مناسب برای نقش مورد نظر خود را افزایش دهید.
  3. کارمندانی موقت که تا پیش از این تجربه همکاری با آنها را داشته اید، گزینه هایی مناسب برای نامزدی شغل های تمام وقت شما محسوب می شوند. با توجه به سابقه همکاری، آشنایی بیشتری با این افراد داشته و می توانید انتخاب مناسب تری بر اساس تجربیات خود داشته باشید. اگرچه زمان محدودی را با آنها سپری کرده اید، اما نشانه های خوبی از میزان تلاش، پشتکار، مهارت ها و تناسب این افراد با فرهنگ سازمان خود در اختیار دارید.
  4. اگر سازمان شما در حوزه ای خاص و یا تخصصی مانند پزشکی و یا حقوق فعال است، انجمن هایی حرفه ای که منافع این حوزه ها را ترویج و ارتقا می بخشند، وجود دارند. این انجمن ها دارای دامنه گسترده ای از ابزارهای ارتباطی مانند خبرنامه ها، مجلات و روزنامه ها هستند که می توانید برای درج آگهی خود از آنها استفاده کنید. این روش می تواند بسیار موثر باشد زیرا گروه هایی مرتبط را هدفگذاری می کنید.
  5. از آژانس های کاریابی می توانید در آغاز کمپین استخدام خود و یا هنگامی که جستجوی داخلی به نتایجی دلخواه دست نمی یابد، استفاده کنید. آژانس های کاریابی ممکن است گزینه هایی پر هزینه محسوب شوند. از این رو، باید درباره آنچه که مد نظر دارید و فرد مورد نظرتان دقیق و شفاف باشید.

6. یکی دیگر از روش های رایج برای استخدام نیروهای جدید، رسانه تبلیغاتی هستند. رسانه های تبلیغاتی نیز گزینه ای پر هزینه بوده، اما اگر هدفگذاری دقیقی صورت گرفته باشد دارای کارایی بسیار بالایی در جذب نامزدهای بالقوه شما هستند. برخی سازمان ها تنها به تبلیغات استخدام برای جذب نیروهای مورد نظر خود اتکا دارند.