جنگ، سالهای زیادی است که میهمان افغانیهاست. درگیریهای بلند مدت در این کشور چیزی جز ویرانی بر جای نگذاشته است. با این حال برخی شهرها در راه آبادانی و گذر از ویرانی پیش قدم هستند.

 
به گزارش "تابناک از جمله ی این شهرها، کابل می باشد. گرچه فاصله بسیار زیادی با توسعه حقیقی در جنبه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد، اما به لطف جوانان پر جنب و جوشش، مستعد برخورداری از روزهای طلایی است.
 
 اخیراً  مرتضی نیکوباز عکاس خبری رویترز در این کشور سعی کرده با به تصویر کشیدن برخی جلوه های مدرنیته از کنش های اجتماعی  افراد تا سازه ها و فروشگاه های هر چند اندک اما پر زرق و برق در این کشور، نوعی ظهور تغییرات را در افغانستان جنگ زده به نمایش بگذارد.
 
در لابلای تصاویر، او توانسته از فعالیت زنان که در محدودیت بسیار زیادی در این کشور زندگی می کنند، پرده بردارد و به خوبی حضور آنان را در عرصه های مختلف اجتماعی به نمایش بگذارد.
 
وی از این تصاویر که شامل فعالیت های جوانان در عرصه اجتماعی، رفتار هنرمندان، موسیقیدانها، ورزشکاران و فعالان اقتصادی و سیاسی می باشد، به عنوان سند مصّور و موثقی از حرکت بسوی توسعه افغانستان، هوشمندانه بهره برده است.
 
افغانستان در آستانه انتخابات بسیار حساس و به ادعای دولتمردانش دموکراتیک است. بسیاری از این جوانان قطعاً در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. آنان آرزوی محو جنگ، تروریسم و محدودیتهای سنگین اجتماعی و مذهبی طالبانی را دارند و به امید بهره مند شدن از امنیت و آرامش به پای صندوقهای رأی خواهند رفت.
 
برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، لطفاً روی آنها کلیک کنید