با پیوستن به برنامه «Affiliate Marketing» بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروش، شما به عنوان یک واسط با معرفی محصولات یک شرکت در بازار برای مشتریان بالقوه به وب‌سایت شرکت‌های دیگر می‌توانید کمیسیونی کسب کرده و درآمدزایی کنید.

در صورتی که بازدید‌کننده‌ای که شما به این شرکت معرفی کردید خریدی انجام دهد یا برخی دیگر از اقدامات عملی مانند اشتراک در خبرنامه‌ها یا ارائه اطلاعات به شرکت را ارائه کند، میزان معینی کمیسیون دریافت خواهید کرد که برگرفته از فرم وابسته به نتایج به دست آمده است. نقش شما در این فرآیند ایجاد محتواهای اینترنتی جذاب است تا از آن طریق بتوانید طرفداران و علاقه‌مندان شرکت‌های دیگر را جذب کنید. 
سایت بزرگ آمازون اولین وب‌سایتی بود که سیستم  Affiliate Marketingرا در وب‌سایت خود در سال ۱۹۹۶ ارائه داد و با این کار توانست اسم خود را بر سر زبان‌ها آورد و هزاران هزار تبلیغ‌کننده برای محصولات خودش پیدا کند و در ازای پرداخت پورسانت‌های ناچیز، فروش خود را چندین برابر کند.
دستورالعمل‌ها
 در این نوع بازاریابی پورسانتی محصولات یا خدماتی را که با زمینه‌های کاری و علایق‌تان مشترک هستند بیابید. برای مثال اگر طراح یک خبرنامه یا وب‌سایت در زمینه خدمات املاک هستید، بیشتر به اطلاعات فروشندگان محصولات، طراحان داخلی، سازندگان یا شرکت‌های مالی ارائه‌دهنده وام توجه کنید و در اینترنت برنامه‌های مناسب زمینه کاری خود را جست‌وجو کنید.
 شرایط و ضوابط برنامه‌های ضروری را که برای برقراری ارتباط و لینک برنامه‌های کاریتان به وب‌سایت‌های دیگر به آن نیازمند هستید به‌خوبی بررسی کنید و آگاهانه تمامی جوانب را در نظر بگیرید. استفاده از بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت یا خبرنامه آنلاین نیز یکی از راه‌های تبلیغاتی کاربردی هستند. در برخی از این برنامه‌ها شما تنها نیازمند قرار دادن لینکی وابسته به وب‌سایت شرکت مورد نظر در محتوای سایت خود هستید. 
 لینک‌های تبلیغاتی را به محتوای آنلاین خود اضافه کنید. طرح خود را بر مبنای این هدف که بازدیدکنندگان احتمالی باکلیک ساده‌ای بتوانند وب‌سایت دیگر شرکت‌ها را بررسی کنند، توسعه دهید. همچنین برای ایجاد ترافیک، افزایش فرصت‌ها، بهره‌وری بیشتر برای کسب کمیسیون در این بازار و بازدید بیشتر سایت‌ خود روزانه مطالب تازه‌ای اضافه کنید. زمان و تلاش بیشتر برای ساخت نوع مناسب برقراری ارتباط منجر به ترافیک درسایت وبه دست آوردن نتیجه بهتر خواهد شد. 
 گزارش‌ها و انتخاب‌های موفقیت آمیز را بررسی کنید و به مقایسه آنها بپردازید. هر یک از لینک‌ها و تبلیغات دارای کدهای تعبیه شده خاصی برای شناسایی منبع و مرجع آنها هستند. شرکت‌های دیگر یا آژانس‌های مستقل با توجه به هر یک از انتخاب‌ها وعملکردها، سوابق و اقدامات کاربران را برای محاسبه کمیسیون مورد نظر جمع آوری می‌کنند.بنابراین با شناسایی محتوای مناسب بیشترین انتخاب‌ها و با تمرکز بر ارتقای تخصص خود در این زمینه، موفقیت خود در این مسیر را تضمین کنید.

  کارستان

  خلیل رضوی

  فنون ارتقای شغلی و افزایش حقوق | آشنایی با مشاغل و حرفه‌ها | مهارت‌های بازاریابی و فروش

  افیلییت | یعنی | چه؟