اعدادي كه در اين فهرست رديف شده‌اند، هركدام براي خود يك حادثه تلقي مي‌شوند. سن پيرترين جانور جهان ـ كه البته در طنزي غريب جان خود را در تشخيص سنش از دست داد ـ ميزان پروازهاي بدون تاخير يكي از فرودگاه‌هاي جهان، هزينه پخش يك آگهي تبليغاتي 30ثانيه‌اي در يكي از موفق‌ترين سريال‌هاي سال 2013 و نرخ بيكاري در منطقه يورو از جمله اين اعداد است.

28400

يكي از پرخرج‌ترين مراسم‌هايي كه در سراسر جهان برگزار مي‌شود جشن ازدواج است. بسياري از زوج‌هاي جوان براي اينكه اين جشن در زندگي‌شان خاطره‌انگيز شود از هيچ خرجي دريغ نكرده و حسابي سر كيسه را شل مي‌كنند! اما آمريكايي‌ها براي برگزاري جشن ازدواج خود چه ميزان هزينه مي‌كنند؟ تحقيقي كه در بين 175 زوج جوان و تازه ازدواج‌كرده برگزار شده است به خوبي به اين پرسش پاسخ مي‌دهد: 28 هزار و 400 دلار.


507

اين روزها در بسياري از نقاط دنيا تمايل به نگهداري از حيوانات افزايش چشمگيري داشته است. اما پيرترين جانوري كه تاكنون ديده‌ايد چند سال داشته است؟ سوال عجيبي است؟ بايد بدانيد پيرترين جانور جهان يك صدف بود كه 507 سال عمر داشت اما پايان زندگي‌اش يك تراژدي اساسي بود! در حالي كه محققان سعي مي‌كردند سن اين صدف بخت برگشته را تشخيص بدهند او جان خود را از دست داد!

18

اين روزها ديگر تاخير هواپيماها به امري عادي تبديل شده است. نتيجه چنين تاخيرهايي نيز چيزي جز سرگرداني و كلافگي مسافران نيست. اما در بين فرودگاه‌هايي كه پروازهاي آنها با تاخير انجام مي‌شود فرودگاه بين‌المللي «بي‌جينگ» بدترين وضعيت را به خود اختصاص داده است. آمارها نشان مي‌دهد كه تنها 18 درصد از پروازهاي اين فرودگاه سروقت پرواز كرده‌اند. همين آمار مشعشع(!) باعث شده است كه اين فرودگاه در اين زمينه در جهان ركورد دار باشد.

34008

زمين هر سال گرم‌تر از قبل مي‌شود. كشورهاي صنعتي با توليد روزافزون گازهاي گلخانه‌اي نقش مهمي در اين مسئله دارند. در سال جاري ركوردهاي تازه‌اي در ميزان بالاي دما در ايستگاه‌هاي هواشناسي آمريكا ثبت شده است: 34008 بالاترين ركوردي است كه براي گرما در برابر حداقل دماي 6664 ثبت شده است و اين يعني اينكه آمريكا گرم‌ترين سال همه دوران‌هاي خود را تجربه كرده است.

30000000

مبارزه با برخي بيماري‌ها عزمي جهاني مي‌طلبد. بسياري از كشورهاي درگير بيماري‌هايي همچون سرخجه و سرخك، توانايي توليد واكسن‌هاي موردنياز را ندارند. در چنين مواردي كشورهاي توسعه‌يافته كه امكان توليد داروهاي مهم را دارند بايد به داد كشورهاي درگير برسند. به همين دليل است كه برزيل در سالي كه رو به پايان است بالغ بر 30 ميليون واكسن سرخجه و سرخك براي كشورهاي آفريقايي، آسيايي و آمريكاي لاتين توليد كرده است.

29.4

بسياري از كشورها از يك معضل مشترك رنج مي‌برند: كاهش ميزان زاد و ولد. امروزه زوج‌هاي جوان به دلايل مختلف تمايلي به فرزندآوري ندارند. به همين دليل است كه برخي كشورها طرح‌هاي تشويقي براي زاد و ولد اجرا مي‌كنند. اما گويا اين طرح‌ها چندان هم راهگشا نبوده است. ميزان زاد و ولد در دو سال گذشته در ايالات متحده 31.3 در 1000 بوده؛ آماري كه حالا به 29.4 در 1000 رسيده است.

250000

«بركينگ بد» يك مجموعه تلويزيوني است. اين مجموعه تاكنون هفت جايزه امي نيز به دست آورده است. «كارنستون» همچنين دو بار نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب براي بهترين بازيگر مرد مجموعه درام شده است. به همين دليل است كه پخش يك آگهي 30 ثانيه‌اي در فصل پاياني اين سريال بالغ بر 250 هزار دلار آب خورده است! اين در حالي است كه براي ديگر فصل‌هاي آن چنين آگهي‌اي 75 هزار دلار آب خورده است.

12

حالا ديگر بيكاري يكي از معضلات شناخته‌شده بسياري از كشورهاي جهان است. در اين بين جوانان بيش از همه از چنين مشكلي رنج مي‌برند. به همين دليل است كه دولت‌ها يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي خود را كاهش ميزان نرخ بيكاري قرار مي‌دهند. نرخ بيكاري امسال در برخي نقاط جهان ركوردهاي تازه‌اي برجا گذاشته است. نرخ بيكاري در منطقه يورو 12درصد ثبت شده است. اين آمار از سال 1999 ميلادي كه اولين بار منطقه يورو اجرا شد، بي‌سابقه است.