پيش از آنكه با ايجاد يك شغل جديد خود را به مخاطره بيندازيد، وقت خود را براي لذت بردن از آنچه تاكنون انجام داده‌ايد، صرف كنيد و بدانيد آنچه كه انجام مي‌دهيد به‌طور كامل به موفقيت منتج نمي‌شود و چيزي كه در اين بين مهم است تجربياتي است كه به دست خواهيد آورد.
نگاه بهتري به افراد جواني كه روزانه با آنها ارتباط داريد، بيندازيد و تلاش‌هايي كه براي متمايز ساختن خود از آنها انجام مي‌دهيد و نتايجي را كه از اين تلاش‌ها به دست مي‌آوريد، در نظر بگيريد و بدانيد كه تنها با سعي و تلاش است كه شما از افراد همسان موفق‌تر شده‌ايد.
شما به عنوان يك كارآفرين جوان، با موانع شخصي و شغلي زيادي روبه‌رو خواهيد شد كه براي رسيدن به موفقيت بايد آنها را متحمل شويد.
بعضي از اين فاكتورها، موانع واقعي هستند، مثل اينكه چگونه و از چه طريقي براي شغل خود پشتوانه مالي تهيه كنيد و اينكه چگونه خانواده، مدرسه و شغل خود را به‌طور همزمان مديريت كنيد.
بقيه فاكتورهايي كه درباره‌شان بحث مي‌كنيم، چيزي جز موانعي كه خودمان براي خود ايجاد مي‌كنيم، نيستند. مثلا نگراني درباره سن و سطح تجربيات‌مان در برخورد با مشتري.
اينها چيزي جز يك سري بازي‌هاي فكري كه سبب عقب افتادن موفقيت مي‌شوند، نيستند. به عنوان يك كارآفرين جوان شما بايد بر اين موانع غلبه كنيد، تا به موفقيت دست يابيد.
در نخستين تلاش براي ايجاد يك شغل موفق، بدون شك شما به دفعات با مشكل روبه‌رو خواهيد شد.
براي جلوگيري از ايجاد حس شكست در اين شرايط غيرقابل اجتناب، نگاهي به اطراف خود بيندازيد.
افراد زيادي را خواهيد يافت كه مشغول كارهايي هستند كه از آنها لذت نمي‌برند. انجام اينگونه شغل‌ها هيچ هدفي به جز تامين هزينه‌هاي جاري زندگي را براي آنها تامين نخواهد كرد.
همچنين افراد مسن‌تري را خواهيد يافت كه به شغل‌هاي بي‌جنب و جوش مشغول هستند. آنها هيچ كنترلي بر موفقيت آينده خود ندارند. صبح از خواب بلند مي‌شوند، سركار خود مي‌روند، برمي‌گردند، مي‌خوابند و دوباره صبح روز بعد را به همين ترتيب شروع مي‌كنند.
در حالي كه شما همواره و در طول زندگي خود درگير كسب تجربيات شغلي پويا هستيد.
سن شما نبايد آسيبي به مسير موفقيت شما برساند. بلكه بايد به عنوان يك مزيت شما را به سوي اهدافتان سوق دهد.

  کارستان

  خلیل رضوی

  گلچین اخبار روز ایران و جهان | آموزش‌های کاربردی کسب و کار | اخبار کسب و کار و اقتصادی | اخبار دانشگاه، کنکور، سربازی

  جوانی | کسب | کار