برای کسانی از ما که غرق در پول به دنیا نیامده‌ایم، خیلی راحت است که عقب بنشینیم و برای کمبود نسبی فرصت‌های خود غم و غصه بخوریم. اما همه میلیونرها هم سرمایه عظیم نداشته‌اند که به آن‌ها رسیده باشد. تنها یک شروع سخت آن‌ها را به جلو سوق داده است تا بهترین شوند و ثابت کرده‌اند که خلاقیت، پشت‌کار، شوق و کار سخت همه می‌تواند منجر به درآمدی باورنکردنی شود. مهم نیست در زندگی با چه چیز مواجه هستید، این هشت میلیونر جوان راه‌کارهای ضروری برای فائق آمدن بر موانع سر راه دارند که همه ما می‌توانیم از آن درس بیاموزیم.

خودت شروع کننده باش: نیک دالوازیو

هنگامی که نیک دالوازیو پسر بچه‌ایی بیش نبود مجذوب کامپیوتر شد. او بدون اینکه معلمی داشته باشد، در سن دوازده سالگی کدگذاری در کامپیوتر را به خودی خود یاد گرفت و شروع به درست کردن اپلیکیشن کرد. نیک با الهام گرفتن از شور و علاقه خود به تکنولوژی، قبل از رسیدن به یک ایده فوق‌العاده، چند اپلیکیشن درست کرد. او در 15 سالگی اپلیکیشنی برای خلاصه اخبار خلق کرد که Summly نام داشت. اپلیکیشن او سریعاً معروف شد و هنگامی که 17 ساله بود این اپلیکیشن در اختیار یاهو قرار گرفت. نیک که آن را 30 میلیون دلار فروخت به این کار علاقمند شد و علارغم نظر بقیه با خود می‌گفت: " ترسو نباش و از شکست نترس". هیچ روشی بهتر از این نیست که با آزمون و خطا پیش بروی.

بزرگ بیندیش: الکساندر آموکسو

الکساندر با تنها هرزگاهی چند پوند درآمد در جاده موفقیت گام نهاده است او که در یک اغذیه فروشی در انگلستان بزرگ شد با فروش رینگ تون موبایل به کاربران تلفن، ماجراجویی خود را آغاز کرد. خدمت‌رسانی او که فروش نمونه رینگ‌تون‌های آهنگ‌های R&B بود به زودی بیش از یک میلیون دلار برای او درآمد داشت. با وجود اینکه او در ابتدا روزانه تنها 6 پوند سود می‌کرد، هنگامی‌که شرکت رینگ‌تون را در حدود 9 میلیون پوند فروخت، 20 ساله بود. او به جای اینکه در همان جایگاه بماند، پول خود را به کار گرفت تا Amosu Couture که یک شرکت با لوازم لوکس گران و مد روز است را راه‌اندازی کند. الکساندر با همواره بزرگ فکر کردن یک میلیون دلار رینگ‌تون را به یک شرکت مفید و سود رسان تبدیل کرد و سپس آن را به یک قدرت چندین میلیون دلاری مبدل ساخت.

 

دوباره و دوباره تلاش کن: کالین تورنتون

کالین تورنتون یک مدرک زنده بر این موضوع است که کمبودهای شما نباید مانع شما شوند. هنگامی که کولین از برنامه علمی کامپیوتر در دانشگاهش در آفریقای جنوبی اخراج شد، در ابتدا انتخاب‌های او محدود شد. 20 سال بعد، کولین برشکست شد اما هرطور بود همچنان به جلو پیش رفت. او به تعمیر کامپیوتر در گاراژ پدرش مشغول شد و در ابتدا 7 دلار در ساعت درآمد داشت. خیلی زود سفارشات او افزایش یافت و کولین Dial-a-Nerd را پایه‌گذاری کرد. این شرکت یک کارشناس تکنولوژی را برای کمک به کاربران در رفع عیب تکنولوژی کامپیوتر به خانه‌ها یا شرکت‌ها می‌فرستاد. علارغم مشکلاتی که این میلیونر در ابتدای کار داشت، شرکت او در حال حاضر سالیانه حدود 10 میلیون دلار درآمد دارد.

هرگز نیروی مجانی بودن چیزی را دست کم نگیر: اشلی کول

اشلی کول پس از اتمام رشته زبان نشانه‌گذاری فوق متنی به دنبال مکانی بود تا بتواند طراحی‌های اولیه خود در خصوص وب‌سایت را در معرض نمایش قرار دهد. اشلی که در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت، فکر کرد که سایت جدید خود یعنی Whatevelife.com می‌تواند وسیع‌تر باشد. خیلی زود اشلی تصمیم گرفت علاوه بر نکات مفید در خصوص طراحی و رمزگذاری، طراحی‌هایMyspace را نیز بصورت رایگان به دوستانش اهدا کند. Whatevelife.com سریعاً در سر زبان‌ها افتاد، از اینرو اشلی فضایی را به تبلیغات اختصاص داد. Whatevelife.com پس از شریک شدن با بعضی آگهی دهندگان بزرگ در اوج کار خود 7 میلیون بازدیدکننده داشته است.

از هرکجا که می‌توانی شروع کن: کامرون جانسون

جاده کامرون جانسون به سوی میلیون‌ها پول از زمانی ساخته شد که خانواده‌اش از او درخواست کردند برای جشنی که مدنظر داشتند کارتی طراحی کند. کامرون خیلی زود و در سن 9 سالگی برای همسایگان خود کارت طراحی می‌کرد. شاید شغل پرزرق و برقی نباشد اما کامرون هزارها تومان پول دریافت کرد. او در 12 سالگی از درآمد خود به عنوان پولی ابتدایی برای شرکت در فعالیت‌های اقتصادی مخاطره‌آمیز استفاده کرد. این کارها به نوبه خود نیز درآمد ایجاد کرد و او در نوجوانی آن درآمد را به یک برنامه تولبار ( نوارابزار) به نام Surfingprizes.com تبدیل کرد. دارایی‌های کامرون پیش از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بیش از یک میلیون دلار بود، به علاوه اینکه او یکی از شرکت‌هایش را در 19 سالگی بیش از یک میلیون دلار فروخت. ثابت کنید که با کم شروع کردن و در هر زمان یک قدم پیش رفتن، می‌توانید نتایج بزرگی به بار آورید.

به دنبال آن‌چه از دست داده‌ایی باش: ژولیت برینداک

ژولیت برینداک هنگامی که احساس کرد در فضای مجازی آنلاین برای دختران زیر 13 سال هیچ فضایی اختصاص داده نشده است، سعی کرد تا به نوبه خود در رفع این موضوع سهیم باشد و سایتی مبتنی بر شخصیت‌هایی که از خود ساخته بود بوجود آورد. او از پدر و مادر خود درخواست کرد تا کمک کنند و سایت "Miss O And Friends " را راه اندازی کنند و این سایت سریعاً به مقصد نهایی همه دختربچه‌ها مبدل شد. این سایت با ارتقاء موضوعات درک درست از بدن خود، ایمنی و فهمیدن در حال حاضر ماهیانه 10 میلیون بازدیدکننده ویژه دارد و تقریباً 15 میلیون دلار ارزش دارد.

همیشه پشتکار داشته باش: ادم هورویتز

سفر هورویتز به سوی موفقیت علارغم موفقیت‌های کنونی او همچنان با پشتکار ادامه دارد. ادم شروع به خلق سایت‌ها در دبیرستان کرد. تلاش‌های او در ابتدا یک در میان موفقیت آمیز بود و باعث نگرانی پدر و مادرش می‌شد. او در دوران دبیرستان به خلق سایت‌ها ادامه داد و 30 سایت را با موفقیت کمی درست کرد. ادم اجازه نداد این موضوع او را مأیوس کند و خیلی زود برنامه‌هایی خلق کرد که به مردم کمک می‌کرد بیاموزند چگونه بصورت آنلاین درآمد داشته باشند. اپلیکیشن موفق او "Mobile Monopoly" و "Cell Phone Treasures " بیش از صدها هزار دلار برای او به ارمغان آورد و نشان می‌دهد که پایدار بودن و استقامت داشتن به واقع می‌تواند باعث متفاوت بودن شود.

شور و اشیاق خود را سیراب کن: فراسر دوهرتی

میلیونر دیگری که می‌توانیم از او درس بیاموزیم فراسر دوهرتی می‌باشد. دوهرتی برخلاف دیگر میلیونرها در این لیست از سوی تکنولوژی روز وسوسه نشد و در عوض عاشق دستورالعمل مربای مادربزرگش شد. او این دستورالعمل را سریعاً آموخت و در اوایل نوجوانی خود شروع به فروش مرباها در شهر خود کرد. او خیلی زود روشی برای درست کردن مربای خالص از میوه ابداع کرد. او شرکت SuperJam " " رابه وجود آورد و فروش به همسایه‌ها را به قراردادهایی با سوپرمارکت‌های زنجیره‌ایی بزرگ اروپایی مبدل کرد. فراسر دوهرتی با بها دادن به یک علاقه شخصی و دنبال کردن آن بصورتی مستمر، اکنون محصولات خود را در سطح جهانی به فروش می‌رساند.

به واقع هر کاری با در نظر نگرفتن اینکه چقدر از اهدافتان فاصله دارید، ممکن است. علاوه بر این اگر این میلیونرها حرفی برای گفتن داشته باشند این است که یقیناً سن هیچ تأثیری بر کاری که می‌خواهید انجام دهید ندارد. پس به‌پا خیزید و رؤیاهایتان را دنبال کنید. تا وقتی که پشتکار، ابتکار عمل، فکر خلاقانه داشته باشید و از ابزارهایی که در اختیار دارید بهره‌برداری کنید، نمی‌توان گفت به کجا می‌رسید.

  صنعت دات ام ای

  Elnur Naghinezhad

  گلچین اخبار روز ایران و جهان | اخبار کسب و کار و اقتصادی | اخبار دانش و فن‌آوری

  میلیونر | پول | پولدار | موفقیت | جوان | موفق | راز | رمز | ثروت