روش عملی برای راه اندازی سایتی پردرامد

اینترنت ایران با سرعت بسیار بالایی پیشرفت میکند و روز به روز فرصتهای جدیدی برای علاقمندان کارافرینی اینترنتی ایجاد میکند.با شناخت این فرصتها و همچنین یادگیری اصول طراحی سایت پرمخاطب میتواند از این موقعیت نهیت استفاده را کرد.

این مطلب به معرفی روش های راه اندازی سایت پرمخاطب میپردازد.

 

۲۰ درصد:
این بخش، شامل طراحی مناسب وب‌سایت است. به این صورت که URL آن همسو با گوگل باشد (Google Friendly) و از h1 tag برخوردار باشد و در آن فاکتورهای اصلی برای SEO مناسب موجود باشد. یادمان باشد که SEO یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یک قانون نیست و در واقع شامل تجربیاتی می‌شود که در حوزه وب اتفاق می‌افتد. گوگل هم دائم الگوریتم خود را عوض می‌کند تا SEO تبدیل به قانون نشود. افرادی که رموز SEO را کشف می‌کنند می‌توانند به رتبه‌های بالای جست‌وجوی گوگل بیایند و به نوعی، گوگل را گول بزنند. بنابراین گوگل ناچار است به طور دائم الگوریتم‌های خود را عوض کند و از گوگل‌پاندا به گوگل‌پنگوئن برسد و بعد هم مرغ مگس‌خوار بیاید و همه این‌ها در این جهت است که کسی نتواند گوگل را گول بزند و در واقع، گوگل بتواند نتایج درستی را در جست‌وجوهای خود به کاربر ارائه دهد. پس ۲۰درصد اول ONSITE SEO است که رعایت مواردی‌ست که باید در یک سایت به آن‌ها توجه شود تا در موتور جست‌وجوی گوگل رتبه خوبی حاصل شود. یک سایت باید Title Tag و description tag داشته باشد و به این‌ها بیفزایید h1tag و نیز توجه به کلمات کلیدی در محتوای تولیدشده در سایت را که رعایت همه این‌ها می‌تواند رتبه سایت ما را در گوگل به شدت رشد دهد. صاحبان سایت‌ها باید با استفاده از Google Trends کلمات کلیدی خود را بشناسند و لینک‌ها را تشحیص بدهند و بر این اساس، محتوا تولید کنند. همه این ۲۰درصد در ایجاد سایت، شامل مواردی‌ست که نوشتم. البته از این قسمت به Old SEO یا سئو قدیمی نیز یاد می شود.

۴۰درصد اول:
این بخش مربوط به ایجاد استراتژی محتواست که بر اساس کلمات کلیدیِ مدنظر ما صورت می‌گیرد. در سایت اگر قرار است محتوایی تولید شود باید رفتار کاربر، تحلیل و کلمه کلیدی او شناخته شده باشد و بر این اساس محتوا تولید شود. ما در هر صنعتی که هستیم باید استراتژی تولید روزانه محتوا داشته باشیم و در کنار آن استراتژی تولید سالانه محتوا هم قرار دارد. یکی از نکات مهم در ایجاد یک سایت موفق، تولید محتوای روزانه است و اهمیت آن در حدی‌ست که در شرکت‌های موفق دنیا بخشی وجود دارد که کارش تولید محتوا در سایت است و به نظر می‌رسد برای حضور موفق شرکت‌های ایرانی در عرصه اینترنت، این موضوع، ضروری باشد. البته محتوا صرفا شامل تکست(نوشته) نیست. می‌تواند عکس و فیلم را هم شامل شود. خود من در هر جایی که می‌روم عکاسم را هم با خود همراه می‌کنم چرا که به این طریق تولید محتوا انجام می‌دهم و در مورد ویدئو هم دستگاهی تهیه کرده‌ام که می‌تواند به تولید محتوای ویدئویی در سایت کمک کند. برای تولید محتوای هدفمند، استفاده از Google Trends به شما نشان می‌دهد وضعیت جست‌وجوی کلمه مورد نظر شما تا چه میزان رشد داشته و از کدام شهرها بیشتر جست‌وجو شده و درواقع، رفتار مشتری در مورد آن کلمه را به طور کامل به دارندگان سایت ارائه می‌دهد. مثلا اگر کلمه خلاقیت را در آن‌جا بررسی کنید به شما نشان می‌دهد که با چه پسوندهایی کلمه خلاقیت جست‌وجو شده است و شما با توجه به آمار آن‌ها می‌توانید محتوایی را متناسب با کلمه خلاقیت و پسوندی که Google Trends نشان می‌دهد تولید کنید.

۴۰درصد دوم:
این بخش به موضوع Natural Link Building می‌پردازد و دریافت لینک طبیعی برای سایت. با توجه به گسترش پدیده شبکه‌های اجتماعی، این قسمت بسیار مهم شده است و شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف باید برای خود کانال ویژه‌ای ایجاد کنند تا طبق یک فرایند طبیعی، مخاطب به سایت آن‌ها بیاید. برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. بحث بنرمارکتینگ می‌تواند به آن‌ها کمک کند و شامل درج بنر در سایت‌های پربازدید است. ارائه خبر در سایت‌های خبری پربیننده می‌تواند یکی دیگر از عوامل موثر در بالارفتن مخاطبان سایت باشد که باید در آن دقت شود تا روی کلمات کلیدی، لینک روی سایت خودمان گرفته شود. یادمان باشد که بحث Link Building متفاوت است از بحث ایجاد کمپین تبلیغاتی برای وب‌سایت که این یکی، بستگی به بودجه‌ای دارد که می‌توانند برای بالابردن آمار بازدید تاثیرگذار در سایت‌شان انجام دهند. در این میان می‌توان به شیوه‌هایی نظیر بنرمارکتینگ، تبلیغات گوگل، ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ و… اشاره کرد که هر کدام دنیای خاص خودشان را دارند و تا زمانی که بودجه تبلیغات مشخص نشده است نمی‌توان در مورد آن‌ها اقدام موثری انجام داد.

  کارستان

  saeed ahmadi

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | آموزش‌های اختصاصی و جدید مدیریت و کسب و کار

  وبسایت پردرامد | درامدزایی وبسایت | راه اندازی وبسایت پردرامد | ایجاد وبسایت پردرامد | روش ایجاد وبسایت پردرامد | پردرامدکردن سایت | روش های درامدزای