اختصاصی کارستان - 5 توصیه برای اینکه بتوانید مهمترین کارهای روزمره خودتان را به نتیجه برسانید

اختصاصی کارستان- ائل نور نقی نژاد -

انجام دادن کارهای درست، برای بیشتر کارآفرینان یک چالش جدی روزانه محسوب می شود. شاید شما هم با صدای گریه داری و سوزداری می گویید: "من سرم خیلی شلوغه." اما یک سوال، آیا شما واقعا تا این حد کار دارید یا گفتن این جمله به شما احساس خوبی منتقل می کند...!!!؟

وقتی من از مدیران یا کار آفرینان می پرسم که "چرا اینقدر سرتون شلوغه؟" به من یک لیست کاری نشان می دهند. اما شما واقعا و در عمل چقدر کار انجام می دهید...؟ آیا شما واقعا از عهده آیتم های موجود در لیستتان بر می آیید؟ آیا آن کارها نتیجه مورد نظرتان را که به کامیابی کسب و کارتان کمک می کند، به بار می آورند؟

شاید شما هم مثل یک کارآفرین یا مدیر، میزان موفقیتتان را از درازای لیست کاری یا از تعداد ساعات کاری خود می سنجید. دست آخر شما باید این دیواری را که دور خود ساختید را تخریب کنید و آزدای خود را از فعالیت های روزمره تان بازیابید.

شما می توانید با پاسخ دادن به سوالات زیر، تخریب این دیوار را آغاز کنید:

آیا شما، نقاط هدر رفت زمان، پول و فرصت های طلایی زندگیتان را پیدا کرده اید؟

آیا خود را در لحظه گذار انتقال از نقطه عطفی به نقطه عطف دیگری احساس کرده اید؟

آیا بعد از کاری به کاری دیگر مشغول شده اید بدون اینکه پیشرفتی داشته باشید؟

آیا در شرایط کمبود یا نبود زمان و فشار حاصل از ان قرار داشته اید؟

مدیران و کارآفرینان همیشه کاری برای انجام دادن دارند، اما یک لحظه در میان آیتم های لیست کاری وجود دارد که آنرا می توان فقط "سردرگمی" نامید. هیچ چیزی مثل آن مورد های کاری که به نظر مهم تر از آن که در حقیقت هستند می آیند، شما را اغوا نخواهد کرد. چالش واقعی برای مدیران فقط این نیست که راهی برای مبارزه با سردرگمی ها بیابند، بلکه کنترل کردن خودتان است، برای اینکه در وحله اول دچار وسوسه نشوید و مورد بعدی اینکه همه کارهای خود را منظم ومرتب و درست انجام دهید.

اینجا 5 گام ساده برای کمک به شما آورده ایم تا کارهایتان را درست و صحیح و منظم انجام دهید:

  1. پرسیدن

هر روز را با یک سوال آغاز کنید: چیزی که می توانم یا باید انجام دهم که مرا به اهداف و رویاهایم نزدیکتر می کند چیست؟ روی آن کار کنید و وظیفه خود را کامل به انجام برسانید. نخست شما باید اهداف خاص و شفاف داشته باشید. بدون آنها، نمی توانید از عهده کارهای مهم خود برآیید.

  1. اولویت بندی

یک لیست کاری روزانه بسازید: روی ارزشمندترین مورد کار کنید. ارزشمندترین موارد چیزهایی هستند که فاکتور های مهم کسب وکارتان مثل درآمد وفروش را افزایش می دهند. همچنین آنها به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کنند. بدیهی است که تعریف از ارزشمند ترین کارها به خود شما و سازمان شما مربوط می شود.

  1. قانون چهار دی

وقتی چیزهای درست شفاف نیستند، چیزی را که من آنرا "قانون چهار دی" می نامم را امتحان کنید. اکثر وظایف و کارها در قالب یکی از این چهار مورد قرار می گیرند:

انجامش دهید(Do It ) : شما بهترین شخص برای انجام این کار هستید.

تفویضش کنید (Delegate It  ) : چیزی است که اگر احتمالا شما انجامش دهید، بهترین استفاده از زمان و مهارت شما نیست. به شخص مناسب دیگری بسپاریدش.

به تعویقش بیندازید (Defer It ) : همه چیز نباید در همان زمان انجام شود. اولویت بندی کنید و روی کارهای زمان بندی شده تمرکز کنید.

به زباله دان بیندازیدش! (Dump It ) : این کاری است که اصلا احتیاجی به انجامش نیست. الکی سرتان را شلوغ می کند و چیز با ارزشی عایدتان نمی شود.

  1. بایستید و بسنجید.

مدت کوتاهی بین کارهایتان توفق کنید و دست از کار بکشید و کارتان را ارزیابی کنیدو به خود فرصتی دهید تا به این فکر کنید : "دارم کار درستی انجام می دم؟"

  1. تمرکز کنید.

گام آخر خیلی مهم است. چند وظیفه گی را پایان دهید. وقتی شما می توانید بیش از یک کار را در مدت زمان معین انجام دهید، شما سوپر من نیستید! و این غیر ممکن است که بشود روی بیش از یک کار تمرکز کرد. اگر به چند وظیفه گی ادامه دهید، تمرکزتان را از دست خواهید داد.

  کارستان

  Elnur Naghinezhad

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | خواندنی‌های مکمل کسب و کار | مهارت‌های ضروری مدیران | اخبار و موارد "اختصاصی بیزیکت" | آموزش‌های اختصاصی و جدید مدیریت و کسب و کار

  کار | کسب وکار | زمان | کارآفرین | مدیر | توصیه | کامیابی | هدف | اهداف