اختصاصی کارستان - 7 راه برای ارتباطی به قدرت صخره با سرمایه گذاران

اختصاصی کارستان- ائلنور نقی نژاد

وقتی می بینید که سرمایه تنها چیزی است که می تواند کسب وکار شما را سر پا نگه داشته، توسعه دهد و ستاره سازد، در دلتان به خود می گویید که باید به شکار بروم... شکار سرمایه گذار... تا رویاهایتان را به واقعیت بدل سازید. مطمئنا معامله سود آوریست اما با این حال شاید هرگز به صورت  واقعی انجام نشود. اینکه شما با یک سرمایه گذار به توافق نمی رسید به این معنی نیست که شما اورا در آینده احتیاج نخواهید داشت. در حقیقت ممکن است که این افراد پیشنهاد باور نکردنی داشته باشند که کسب وکار شما را در مسیر صحیح قرار دهند. اگر همه چیز به خوبی پیش رود... شما به پروژه های کاری یا مشارکتی در آینده وصل خواهید شد. و اگر خوب پیش نرود... یک سرمایه گذار که شما را می شناسد، ممکن است شما را برای پروژه بعدی یا نفر بعدی راهنمایی کند.

اگر شما و سرمایه گذارتان یک روح در دو بدن نباشید، بدین معنی نیست که نمی توانید رابطه ای خوبی با هم داشته باشید. به عنوان یک کارآفرین، این مسئولیت شماست که برای تقویت روابط با سرمایه گذاران اقدام کنید چه برای پروژه هایی که هم اکنون دارید و چه برای پروژه ها و طرح هایی که در آینده خواهید داشت.

این هفت استراتژی به شما کمک خواهد کرد که روابط قوی با سرمایه گذاران خود بسازید و از این رابطه ها حفاظت کنید:

  1.       ارزش سرمایه گذاران را فراتر از پولشان بدانید.

هیچ وقت یک سرمایه گذار را به خاطر پولش انتخاب نکنید. سرمایه گذاران مربیان ارزشمندی هستند که می توانند رشد کسب و کار شما را سرعت بخشند. به سرمایه گذاران خود بر اساس تخصص و علاقه مندیشان به کار نمره دهید و در جدولی یادداشت کنید. برای مثال یکی از سرمایه گذاران پیشنهادی به شما ارایه می دهد که باعث افزایش فروش خواهد شد.

  1.       به نگرانی های اساسی فرا گوش فرا دهید.

سرمایه گذاران می خواهند که کسب و کار شما موفق شود درست به همان اندازه که شما می خواهید. تشویق به ابراز نگرانی و پذیرا بودن برای شنیدن، همچنین گفتگوی روشن به شما کمک می کند تا در مورد ریسک هایی که سرمایه گذاران شما تحمل خواهند کرد و استدلال هایی که پشت آنهاست، بیشتر یاد بگیرید. آن وقت است که شما به درستی نگرانی های سرمایه گذارتان را درک خواهید کرد.

  1.       باورها، اعتقادات و احساسات خود را بازگو کنید.

سرمایه گذاران فقط در ایده شما سرمایه گذاری نمی کنند. بلکه آنها روی شما سرمایه گذاری می کنند. هیچ چیز آنها را بیشتر از این نمی ترساند که یک کارآفرین احساسات خود را در پس رفتار خویش پنهان سازد. برای ارتباط برقرار کردن با آنها اشتیاق نشان دهید. این طور بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت.

  1.       انتظارت خود را اول کاری، واضح و روشن ابراز کنید.

این مهم است شما و سرمایه گذارانتان یک دیدگاه و چشم انداز داشته باشید. خصوصا در مواردی همچون نرخ رشد و برنامه احتمالی خروج از بازار.

  1.       چالش های مکرر و ارتباطات برنده اند.

در حالی که اکثر سرمایه گذاران نمی خواهند در جریان عملیات کسب و کار شرکت خود را روز به روز نقش داشته باشند، آنها در قدردانی به موقع در زمان پیشرفت و افتخار آفرینی در موفقیت شرکت شما نقش به سزایی دارند. در ضمن، سرمایه گذاران با شنیدن در مورد قرار داد جدید، مشتریان جدید و فرصت های کسب و کار شان هیجان زده خواهند شد. ارائه اطلاعات دقیق چه خوب، چه بد باعث سرعت در برنامه ریزی و تغییر استراتژی برای برخورد با موقعیت جدید می شود.

  1.       یک نفر میانجی و رابط حرفه ای استخدام کنید.

این که شما و سرمایه گذارتان را از مناطق مختلف باشید، باعث تفاوت های فرهنگی می شود که می تواند موانع بزرگ در ارتباطات ایجاد کنید. در این مورد،  استخدام یک حرفه ای را مد نظر قرار دهید که می تواند باعث تسهیل ارتباطات و روشن تر شدن آن شود.

  1.       معتبر و محترم باشید.

یک رابطه مستحکم ریشه در صداقت و احترام دارد. از ارتباط در سطح شخصی با سرمایه گذار نهراسید. گردش، صرف نهار و شام و گذراندن تعطیلات با سرمایه گذارتان می تواند بسیار مفید باشد. این روابط نزدیک به تدریج باعث روابط کاری سازنده تر خواهند شد.

سرمایه گذاری در طرح شما فقط سرمایه بریز و برو نیست! این کاری نیست که هر سرمایه گذار می کند. برد های و سود های کوچک را بازگو کنید تا سرمایه گذارتان فکر نکند بی کار نشسته اید! اگر سازتان را در ارتباطات متقابل سودمند کوک کنید، سرمایه گذارتان از دیدن توانایی های شما اعتماد به نفس پیدا خواهد کرد و بیشتر مشتاق خواهد شد که در آینده نیز در کار شما سرمایه گذاری کند.

خلاصه مثل هر رابطه قوی دیگر، شما باشد نقاط مشترک خود و سرمایه گذارتان را بیابید. هر موقعیتی مثل رشد و توسعه، سیاست تبلیغات و بازاریابی، همه و همه  می تواند آزمون سهتی برای روابط کارآفرین-سرمایه گذار باشد. آماده باشید که در هر شرایطی با سرمایه گذار خویش کار کنید ولی اگر آماده نباشید این آزمون ها می تواند باعث بیماری و در نهایت فروپاشی کسب وکار شما گردد.

ترجمه شده در واحد تامین محتوای کارستان

  کارستان

  Elnur Naghinezhad

  ویژه کارآفرینان و مدیران | مهارت‌های روابط عمومی و تبلیغات | مهارت‌های ضروری مدیران | اخبار و موارد "اختصاصی بیزیکت" | آموزش‌های اختصاصی و جدید مدیریت و کسب و کار

  کار | کسب وکار | کارآفرین | مدیر | توصیه | استراتژی | سرمایه گذار | طرح | پروژه | رشد | توسعه | بازار