بزرگان کسب و کار-جورجیو آرمانی

بررسی داستان زندگی و موفقیت بزرگان کسب و کار همیشه جذاب است و در کنار الهام بخش و انگیزه بخش بودن این مطالب می توان درس هایی هم از آن گرفت.امروز به سراغ جورجیو آرمانی و برندش رفته ایم.

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) طراح مد ایتالیایی است که در شهر پیاچنزا متولد شد و توانست با همین برند به یکی از مشهورترین نام‌های صنعت مد تبدیل شود. این برند بیشتر در جهان به دلیل لباس‌های مردانه شیک و برازنده‌اش شناخته می‌شود. البته کمپانی آرمانی در زمینه عینک، لوازم آرایشی، ساعت، کفش، لوازم تزیینی، جواهرات و اجناس چرمی نیز فعالیت دارد. برند جورجیو آرمانی به خصوص در آمریکا بسیار شهرت دارد زیرا این برند مساوی است با زیبایی و سبک خاص خود را داراست.

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی به صورت اتفاقی طراح شد، انتخاب اول او پزشکی برای شغل آینده‌اش بود! او در رشته پزشکی در دانشگاه میلان ثبت‌نام کرد اما دانشگاه را به دلیل ملحق شدن به ارتش رها کرد. پس از مرخص شدن از ارتش در یکی از فروشگاه‌های مشهور و بزرگ میلان به عنوان طراح ویترین مشغول به کار شد؛ جایی که به هفت سال کارش را در آنجا ادامه داد و هرآنچه می‌توانست درباره طراحی مد و بازاریابی آن یاد بگیرد، آموخت. جورجیو آرمانی سپس به عنوان طراح به کمپانی نینو چروتی (Nino Cerruti) پیوست.

جورجیو آرمانی با تشویق دوستش سرجیو گالئوتی (Sergio Galeott) کار طراحی مستقل را آغاز کرد و طرح‌هایش را به چندین خانه مد از قبیل آلگری (Allegri)، هیلتون (Hilton) و... ارائه داد. آرمانی و گالئوتی شریک تجاری شدند و کمپانی جورجیو آرمانی را در جولای 1975 راه‌اندازی کردند و اولین مجموعه کارهایشان که لباس‌های مردانه بود، همان سال ارائه شد. لباس‌هایی که جورجیو آرمانی ارائه می‌داد در آن زمان تحولی عظیم در این صنعت محسوب می‌شد: «دیدگاه من مشخص بود؛ معتقد بودم باید از دست لباس‌های تصنعی خلاص شد. من به استفاده از رنگ‌های خنثی باور دارم.»

هیچ‌وقت دیر نیست

جورجیو آرمانی کسب‌ و کار خود را در سال 1975 یعنی در سن 40 سالگی آغاز کرد. امروز بسیاری از کارآفرینان صنایع مختلف کارشان را در اوایل 20 سالگی آغاز می‌کنند و ما فکر می‌کنیم شروع یک کسب‌وکار بعد از 30 سالگی خیلی دیر است. سن فقط یک عدد است و هیچ‌وقت برای شروع یک کسب‌وکار دیر نیست. به گذشته فکر نکنید، به این فکر نکنید که من باید پیش از این کارم را شروع می‌کردم و الان خیلی دیر است. هرچه سریع‌تر کسب‌وکارتان را راه بیندازید.

سختی‌ها شما را قوی‌تر می‌کند

جورجیو آرمانی زندگی بسیار سختی داشت. او در زمان جنگ دوم جهانی زندگی می‌کرد و به یاد می‌آورد که «هیچ پولی نبود و چیزی هم برای خوردن پیدا نمی‌شد.» بدتر از همه این بود که در 9 سالگی یک خمپاره منفجرنشده پیدا کرد که باروتش آتش گرفت و جورجیو در خطر از دست دادن هر دو چشمش قرار گرفت که به مدت 20 روز در یک اتاق با چشمان بسته نگهداری می‌شد. خوشبختانه او نجات پیدا کرد اما می‌گوید: «هرگز چشمانم به خوبی قبل نشد.» در سال 1980، پنج سال بعد از اینکه کسب‌وکارش را راه‌اندازی کرد، سرجیو گالئوتی، شریکش بر اثر بیماری ایدز درگذشت. با مرگ گالئوتی بسیاری از همکاران جورجیو آرمانی کمپانی را ترک کردند. آنها معتقد بودند آرمانی نمی‌تواند به تنهایی عهده‌دار این مسئولیت باشد. اما هیچ‌کدام از این سختی‌ها نتوانست آرمانی را برای رسیدن به موفقیت متوقف کند. سختی‌ها و مشکلات بخشی از زندگی هستند و نمی‌توانند شما را متوقف کنند، بلکه باعث قوی‌تر شدن شما می‌شوند.

تغییرات بزرگ برابر است با فرصت‌های بزرگ

آرمانی در دانشگاه پزشکی ثبت‌نام کرد اما بعد از چند هفته فهمید برای این کار ساخته نشده است. او می‌دانست باید زمان زیادی برای به اتمام رساندن این رشته و دریافت مدرکش بگذراند. در کنار همه اینها او می‌خواست از نظر مالی به خانواده‌اش کمک کند. این مثال بسیار پررنگی است برای کسانی که هنوز در دانشگاه هستند. آیا رشته تحصیلی‌تان را دوست دارید؟ اگر دوست ندارید یا فکر می‌کنید که مناسب کار دیگری هستید هرگز برای تغییر مسیر خیلی دیر نیست. اگر فکر می‌کنید که رشته اشتباهی را انتخاب کرده‌اید یا راهی که می‌روید درست نیست، آن را تغییر دهید یا حتی کسب‌وکارتان را آغاز کنید.

به فرصت‌های جدید بله بگویید و سپس یاد بگیرید

این یکی از توصیه‌های مهم است که توسط ریچارد برنسون یکی دیگر از کارآفرینان موفق نیز مطرح شده است. در اواخر دهه 50 به آرمانی پیشنهاد کار در یک فروشگاه در میلان شد. او در ابتدا به عنوان طراح ویترین و پس از آن به عنوان کمک خریدار مشغول به کار شد. جورجیو آرمانی در ابتدا هیچ چیزی درباره کاری که قرار بود انجام دهد نمی‌دانست اما گفت بله و سپس یاد گرفت و به خوبی از عهده کارش برآمد.

جورجیو آرمانی

 در سال 1961 آرمانی توسط نینو چروتی به عنوان طراح استخدام شد. یک بار دیگر، او هیچ چیزی درباره طراحی مد نمی‌دانست اما باز هم گفت بله. هرگز از قبول کردن فرصت‌های جدید نهراسید حتی اگر احساس می‌کنید آماده نیستید یا می‌ترسید. زمانی که کارتان را شروع می‌کنید یاد خواهید گرفت، به خودتان باور داشته باشید.

  کارستان

  saeed ahmadi

  خواندنی‌های مکمل کسب و کار

  جورجیو آرمانی | داستان جورجیو آرمانی | معرفی جورجیو آرمانی | کسب و کار | بزرگان کسب و کار