نکته ای ارزشمند از مایکل گربر برای راه اندازی کسب و کار

مایکل گربر از جمله افرادی است که با نظریه های سیستم سازی کسب و کار معروف است.تاکید همیشگی ما در ایده باران هم این بوده که کسب و کار جدیدی که راه اندازی می کنید سیستماتیک باشد.یعنیبدون شما هم بتواند به حیات خود ادامه دهد.

پس هر نکته و راهنمایی از مایکل گربر در این زمینه می تواند مفید و کاربردی باشد.با ما همراه شوید:

به عنوان یک کارآفرین ، اولویت‎تان چیست؟

به عقیده من اولین اصل کسب ‎و کار ؛ اصلی که از لحظه‎ای که تصمیم می‎گیرید کسب‎وکار‎تان چیزی باشد که آرزوی ایجاد آن را داشته‎اید- این است که کسب‎وکارتان باید توانایی رشد داشته باشد.

هفتاد درصد از شرکت‎ها و صد درصد از کسب ‎و کار‎ های مسکن، مالکیت فردی هستند. یک یا دو نفر، کسب ‎و کار را می‎گردانند. همین. این کسب‎وکارها مملو از صاحبانی‎ست که برای امرار معاش کار می‎کنند. آن‎ها در یک شغل فعالیت دارند و نه بیشتر. همه چیزی که همیشه می‎خواستند انجام دهند این بوده که شغلی ایجاد کنند و بر درآمد شخصی خود کنترل داشته باشند؛ محلی برای کارکردن بسازند، محلی برای انجام آن‎چه که می‎دانند چگونه انجامش دهند. یا اگر چنین نیست، کاری انجام دهند، هر کاری، تا بتوانند کار و نظر خود را به پول تبدیل کنند. به طور خلاصه، می‎خواهند کار آزاد داشته باشند (ارباب خود باشند).

 

مایکل گربر

 

به آن‎ها گفته شده که ایده انجام کاری برای خودشان یعنی انجام هر کاری که دوست دارند و وقتی آن کار را انجام می‎دهند، هر چیز دیگری سر راه‎شان قرار می‎گیرد.

متاسفانه این حقیقت ندارد.

شغل آزاد داشتن و ایجاد یک شرکت، دو مقوله متفاوت هستند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‎ و کار ‎ها شکست می‎خورند… زیرا اصلا کسب‎وکار نیستند.

آزمون واقعی یک کسب‎وکار این است که آیا این امکان وجود دارد که شما-‎به عنوان کارآفرین- در آن نباشید و آن کسب‎وکار بدون شما به کار خود ادامه دهد. این باید هدف اولیه شما باشد: کسب‎وکاری بسازید که به اندازه کافی بزرگ باشد که شما تنها کسی نباشید که در آن کار انجام می‎دهید. کارمندانی دارید که کار را انجام می‎دهند و وظیفه شما فکر کردن به رشد کسب‎وکار به اندازه‎ای بزرگ‎تر است. برترین اولویت‎تان باید این باشد که به آن نقطه برسید و به سرعت هرچه تمام‎تر به آن‎جا برسید.

 

 

کسب وکار

بنابراین تصمیم بگیرید. آیا شغل می‎خواهید؟ یا می‎خواهید یک کسب‎ و کار راه‎اندازی کنید؟ کار کردن فقط به صرف کار، فرساینده است. زحمت بی‎پاداش است.  تلاش برای ساختن چیزی که پس ازآن خود-رو است و می‎تواند سبکی از زندگی فراهم کند که بسیاری افراد آرزوی داشتنش را دارند، اما تعداد کمی می‎توانند به آن دست یابند.

این‎قدرنگران انجام کاری که دوست دارید نباشید- فقط کاری را که انجام می‎دهید، دوست داشته باشید. عاشق چیزی باشید که می‎سازید و چیزی که در درازمدت برای‎تان به ارمغان می‎آورد. برای رونق کسب‎وکار خود، باید این کسب ‎و کار، بسیار بیشتر از شغلی باشد که اکنون هست… باید توانایی رشد داشته باشد.

  کارستان

  saeed ahmadi

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار

  نکته ای ارزشمند از مایکل گربر برای راه اندازی کسب و کار | راه اندازی کسب و کار | نکات راه اندازی کسب و کار