، مسافرانی که قصد سفر به تبریز و آذربایجان را دارند بهتر است مراکز خرید و فروش کالاهای مورد نیاز خود را پیش از سفر شناخته و آدرس آنها را به یاد بسپارند.

بازار بزرگ تبریز
بازار بزرگ تبریز که هم اکنون نیز به عنوان تنها بازار مسقف آجری جهان نام اش در لیست اماکن ثبت جهانی شده یونسکو قرار دارد یکی از منحصر بفرد ترین مراکز خرید انواع کالاها در جهان به شمار می رود.

بازار مظفریه مرکز فروش فرش در بازار بزرگ تبریز


اگر برند کالا برایتان مهم نیست و قصد خرید کالاهایی با قیمت های مناسب و متنوع را دارید حتما از تیمچه ها و سراهای مختلف این بازار که در هسته مرکزی تبریز قرار دارد دیدن نمایید.
طلا، فرش، کفش، کیف، پوشاک، لوازم خانگی، انواع و سایل آشپزخانه و ده ها کالای دیگر از جمله کالاهایی است که می توانید از بازار بزرگ تبریز خرید نمایید.

خیابان تربیت
مغازه های و مراکز تجاری خیابان تربیت از دیگر مراکز خریدی است که می توانید در آن کالاهایی با قیمت های متنوع از متوسط به بالا را تهیه نمایید.
در مغازه های این خیابان کالاهای تولیدی تبریز از جمله کیف و کفش و مانتو و کت و شلوار را به قیمت مناسب می توانید خرید نمایید.

خیابان تربیت تبریز

 

همچنین می توانید بعد از یک خرید خوب از غذاخوری های سنتی موجود در این خیابان برای نهاری دلچسب بهره ببرید البته چلو مرغ و دیزی های این غذاخوری ها خیلی خوشمزه تر هستند.

آبرسان و برج بلور
چهارراه آبرسانی از دیگر مناطقی است که مراکز تجاری متعددی را از اسکان و بلور و مروارید گرفته تا برج سفید  یک و دو را در بردارد.
اگر قصد خرید کالاهای مد روز با قیمت های مناسب البته در برخی موارد بالا را بخرید حتما چهارراه آبرسانی را از دست ندهید.
در مراکز خرید این منطقه انواع پوشاک، کفش، عینک و ... را می توانید تهیه نمایید، البته فست فودهای چهارراه آبرسانی و غذاخوری های این منطقه هم برای آنانی که چنین غذایی هایی را دوست دارند دلچسب است.

مرکز تجاری-اداری برج بلور


برج بلور که بلندترین و مدرن ترین برج کلانشهر تبریز است نیز دارای فروشگاه های متعدد است که در صورت مراجعه به منطقه آبرسان بهتر است این فروشگاه ها را هم ببینید.
مجتمع پل بازار جواهر دیگر مرکز خرید منحصر بفرد این منطقه از تبریز است که در نوع خود طراحی زیبایی دارد.
در ماه های اخیر برندهای مطرح متعددی در این مرکز شعبه تاسیس کرده اند  که برای علاقه مندان این برندها مکان مناسبی است.

کوی ولیعصر
کوی ولیعصر تبریز از دیگر مناطق فروش کالای لوکس و مد روز به شمار می رود که طی سال هیا گذشته به قطب نمایندگی های برندهای مطرح از آدیداس گرفته تا پوما و غیره را شامل می شود.
خرید از این منطقه برای کسانی که دوست دارند کالاهای خوب حتی گران را بخرند مناسب است قیمت کالاها شاید در نگاه اول گران به نظر برسند ولی نوع و کیفیت آنها نشان از تفاوت شان است.

خیابان سنگ فرش ولیعصر

در کوی ولیعصر دو منطقه جداگانه هستند که به مراکز فروش کالا شهرت یافته اند، یکی خیابان سنگ فرش و فلکه بزرگ و دیگری خیابان فروغی است.
البته توصیه می شود ضمن خرید از فست فودها و غذاخوری های شیک و مدرن موجود در این منطقه نیز استفاده کنید.

لاله پارک
مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک در حوالی میدان شهید فهمیده تبریز تنها مرکز خرید شمال غرب کشور است که با طراحی بسیار شیک و مدرن ضمن توجه به فروش انواع کالاها برای مراجعه کنندگان خدمات رفاهی نیز در نظر گرفته است.
برای استفاده از این مرکز خرید توصیه می شود یک روز کامل را اختصاص دهید البته با توجه به امکانات این مرکز کودکان و سالمندان خود را نیز می توانید همراه خود داشته باشید چرا که مراکز بسایر مناسبی برای گروه های سنی مختلف ایجاد شده است.

مجتمع تجاری- تفریحی لاله پارک تبریز


در لاله پارک تبریز بیشتر از 120 فروشگاه وجود دارد. بوتیک‌های لباس اینجا مارک‌های اصل ترکیه را می‌فروشند. سینمای پنج‌بعدی و هایپر مارکت همه و همه امکاناتی است که این مرکز خرید در اختیار شما می‌گذارد.
مجتمع لاله پارک در 5 طبقه مجزا است و در هر طبقه برندهای مشهور ترکیه نمایندگی فروش دارند در طبقه زیر زمین این مرکز تجاری فروشگاه زنجیره ای آل تو آل قرار دارد که می توانید خریدهای روزمره خود را انجام دهید و طبقه آخر مرکز نمایندگی غذاخوری ها و رستوران های خوشنام تبریز است.
به طوری کلی می توان گفت در لاله پارک مجموعه ای از خرید و تفریح و تغذیه را می توانید تجربه نمایید.

مرکز تجاری رشدیه
اگر به منطقه میدان شهید فهمیده تبریز رفتید بهتر است از مرکز تجاری رشدیه نیز دیدن کنید این مجتمع رفاهی فروشگاه های متعدد را در خود جای داده است و کالاهای مختلفی را می توانید در این مجتمع خرید کنید.
البته کودکان و خردسالان خود را نیزر می توانید در محوطه ای که برای آنان در نظر گرفته شده است قرار دهید تا با آرامش کامل از دیدن و خرید از فروشگاه های این مجتمع لذت ببرید.

با توجه به احداث واحدهای متعدد تجاری در تبریز بی شک در سال های آینده تعداد مراکز تجاری موجود در این شهر چند برابر خواهد شد.