به نام خدا
درس تهویه مطبوع، درسی بسیار کاربردی در دورۀ کارشناسی رشتۀ مهندسی مکانیک می باشد. با فراگیری آن دانشجو می تواند انتخاب مصالح ساختمانی مناسب با شرایط یک منطقه، محاسبات بار برودتی و حرارتی ساختمان را انجام داده و تجهیزات مورد نیاز را انتخاب نماید.
یکی از مباحث مهم در تهویه مطبوع، مبحث 19 مقررات ملّی ساختمان(صرفه جویی در مصرف انرژی) است. پروژۀ پیش رو مطابق با سرفصل های کتاب تهویه مطبوع طباطبایی و مبحث 19 انجام شده است. در این پروژه با درنظر گرفتن یک اتاق ساده، تمامی مراحل انجام یک پروژۀ تهویه مطبوع به دو روش کارکردی و تجویزی به زبان ساده بیان شده است. این دو روش در واقع بیان می کنند که آیا طراحی ساختمان از لحاظ حفظ انرژی اصولی است یا خیر.
فایل اکسل محاسبات پروژه و پی دی اف مبحث 19نیز موجود می باشد که درصورت درخواست شما می توانم به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهم. شما می توانید این فایل اکسل را برای یک ساختمان بزرگ تر، توسعه دهید و آن را در پروژه های بزرگتری به کار گیرید!
امید است این پروژۀ نمونه در فرآیند یادگیری درس تهویه مطبوع برای دانشجویان عزیز مفید واقع گردد.

  حسن محقق نژاد

  مقاله، تحقیق،‌ راهنما و ...

راهنمای خرید: بعد از پرداخت آنلاین مبلغ فوق برای خرید این فایل، یا خرید از اعتبار حساب، لینک دانلود فایل به نشانی ایمیل اعلام شده شما ارسال خواهد شد. این لینک امکان ۵ بار استفاده برای دانلود فایل را فراهم می‌کند. لطفا آدرس ایمیل خودتان را صحیح وارد کنید.