در این بخش قصد داریم که کتاب بی نظیر کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو را به شما معرفی کنیم.
پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی معاصر است که کتاب هایش در کشور های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. تا الان 20 اثر از این هنرمند خوش نام نوشته شده است.
کتاب کیمیاگر معروف ترین اثر پائولو کوئیلو است. این کتاب تا به حال به 50 زبان مختلف ترجمه شده است. بیش از 65 میلیون نسخه از آن فروخته شده و یکی از پرطرفدارترین کتاب های جهان محسوب میشود.
وقت آن است که کمی درباره این کتاب بگوییم.
داستان از آنجایی شروع میشود که سانتیاگو چوپان جوانی که عاشق ماجراجویی است بلاخره فرصتی بدست می آورد که از کشور خود (اسپانیا) به آفریقا برود تا گنجی را پیدا کند . سانتیاگو در این مسیر وارد چالش هایی میشود و موقعیت هایی پیش می آید که باید تصمیم گیری کند.
ما سازنده دنیایی خودمان هستیم
نام این کتاب کیمیاگر است. کیمیاگر در لغت نامه به معنی کسی است که با علم کیمیا ، ماهیت و جنس مواد را تغییر میدهد و آن چیزی را خلق میکند که در دنیای بیرون ظاهرا غیرممکن است.
همه ما کیمیاگران زندگی خود هستیم . یعنی قادر هستیم زندگی مان را آن طور که میخواهیم بسازیم . آن هم با انتخاب ها و تصمیماتمان .
رویاها : مهمترین هدف زندگی
سانتیاگو برای رسیدن به گنجی که در خواب به آن الهام شده بود باید به یک سرزمین خیلی دور میرفت. همچنین در این مسیر درگیر سختی ها و چالش هایی نیز بشود.
او زمانی که میخواست به دنبال هدف خود برود ، دو راه در پیش رو داشت. یکی اینکه چوپانی کند و به زندگی زیبای خود ادامه دهد یا اینکه از محدوده امن خود خارج شده و برای خواسته اش تلاش کند. اما او انتخاب کرد که به سمت رویاهایش قدم بردارد و آن هارا بدست آورد.
رویاهای ما هدف های واقعی زندگی ما هستند و عشق راستین ما به کار ها و پدیده های مختلف را نشان میدهند. پس اگر خواستار شادی و موفقیت هستیم باید اهداف خود را بر اساس آن ها انتخاب کنیم.
به اطراف خود با دقت نگاه کنید
نکته خیلی مهم این است که ، بعضی وقت ها، چیزهایی که دنبالش هستیم، همانجایی است که شروع کردیم.
سانتیاگو در یک شب در کلیسایی متروکه و در خواب به او الهام شد که گنجی آن سوی دریا انتظار اورا میکشد ؛ غافل از اینکه گنج در همان جایی بود که در آن خوابیده بود. بعضی اوقات در زندگی واقعی نیز همین اتفاق می افتد.در واقع بعضی اوقات ، هرآنچه که در پی آن هستیم جایی در نزدیکی ماست؛ و ما باید فقط آن را ببینیم.
مسیر راه ، مهمتر از هدف نهایی
شاید عجیب باشد ، اما مسیر رسیدن به خواسته ها ، از خود خواسته ها مهمتر است. دلیل واضحی دارد. زیرا ما در طول زندگی مدت خیلی بیشتری را در طول مسیر هستیم و هدف های نهایی ما فقط ایجاد انگیزه میکنند. چه بسا که انسان هایی هستند که به هدفشان رسیده اند اما بعد از مدتی از آن خسته شدند و هدف دیگری را انتخاب کرده اند.
زندگی نیز یک مسیر است و مقصد ها بهانه هایی هستند تا بتوانیم حرکت کنیم، اما در آخر ارزش واقعی زندگیمان به مسیری است که طی کردیم نه مقصد هایی که رسیدیم.
منتظر مانع ها باشید
شاید خواندن این جمله بالا کمی ترسناک بنظر برسد . البته بستگی دارد چطور به موانع نگاه کرد !. افراد موفق، اغلب ثروت را به عنوان پله های ترقی و پیشرفت میبینند؛ و به طرز عجیبی همینطور نیز است و واقعا آن ها با موانع ، پیشرفت میکنند.
در درجه اول وجود مانع در طول زندگی خود یک فرصت برای جهش است . زیرا آن ها باعث میشوند برای حلشان فکر کنیم و به دنبال آن ایده ها به ذهنمان وارد میشوند. و در درجه دوم مقصدی که ما را به چالش نکشد و ما را مجبور به فکر کردن نکند ، مقصدی کم ارزش است و درواقع سختی ها به موفقیت ما معنا میبخشند.
این ها 5 درس مهم از کتاب فوق العاده آموزنده و زیبای کیمیاگر بود . توصیه میکنیم به این مطلب اکتفا نکنید و کتاب را نیز مطالعه کنید چون این کتاب سرشار از نکات ریزی است که ممکن است جواب گره های ذهنی چند ساله شما باشند .
نام اثر : کیمیاگر | The Alchemist
نویسنده : پائولو کوئیلو





  احمد جباری

  کتاب، مجله و نشریه

راهنمای خرید: بعد از پرداخت آنلاین مبلغ فوق برای خرید این فایل، یا خرید از اعتبار حساب، لینک دانلود فایل به نشانی ایمیل اعلام شده شما ارسال خواهد شد. این لینک امکان ۵ بار استفاده برای دانلود فایل را فراهم می‌کند. لطفا آدرس ایمیل خودتان را صحیح وارد کنید.