مقدمه
معادل فارسي واژه Dispatch به معني هدايت و راهبري ميباشد منظور از ديسپاچينگ در صنعت برق،‌ مجموعه اي از ابزارها , ادوات , سيستم و سازمان اداري است كه وظيفه نظارت بر شبكه را بر عهده دارد . اصولا“ انجام وظائف ديسپاچينگ به كمك بخش مخابرات امكان پذير است و لذا نام ديسپاچينگ همواره در كنار مخابرات مي آيد . در كل از نظر كارشناسان وظائف و اهداف بخش ديسپاچينگ و مخابرات در صنعت برق كشور عبارتند از:
الف - برقراري ارتباطات سيار مورد نياز
سيستم ديسپاچينگ وظيفه دارد پيامهاي كلامي و نوشتاري لازم براي ارتباط ميان مديريت تعمير و نگهداري و گروههاي نگهداري و تعميرات و ارتباطات بين مديريتي را به طور سيار فراهم سازد .
ب - ارتباطات ثابت مكالماتي براي مقاصد اداري - مديريتي – عملياتي
ارتباط بين مركز ديسپاچينگ و پستها توسط سيستم ديسپاچينگ و مخابرات برقرار مي شود .
ج - نظارت و كنترل سيستم قدرت از طريق برقراري ارتباط ميان پستها با مركز ديسپاچينگ مربوطه.
مديريت مصرف انرژي و اعمال خاموشي در مواقع لازم و يا رفع خاموشي پس از زمان لازم از طريق سيستم ديسپاچينگ و مخابرات اعمال مي شود .
د - حفاظت الكتريكي پستها
به منظور جلوگيري يا به حداقل رساندن آسيب به مدارها و تجهيزات و بهبود تداوم برق رساني از وسائل حفاظتي در سيستم هاي فوق استفاده ميگردد . كنترل اعمال فرمان به اين وسايل حفاظتي از جمله وظائف سيستم ديسپاچينگ است .

  arashjan

  مقاله، تحقیق،‌ راهنما و ... | فایل‌های متنی، کتاب، سوال

راهنمای خرید: بعد از پرداخت آنلاین مبلغ فوق برای خرید این فایل، یا خرید از اعتبار حساب، لینک دانلود فایل به نشانی ایمیل اعلام شده شما ارسال خواهد شد. این لینک امکان ۵ بار استفاده برای دانلود فایل را فراهم می‌کند. لطفا آدرس ایمیل خودتان را صحیح وارد کنید.