🖊گاف سياسيون تا حرف فوتبالي ؛
حجازي وپروين "ظريف "نيستند..!
➖➖➖➖➖➖➖➖
يادش بخير!
روزيكه مرحوم ناصرخان حجازي به وزارت كشور رفت و براي حضور در رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري ثبت نام كرد ازوي سوال كردم ؛چراچنين اقدامي كردي؟
در پاسخ (كه در آرشيو روزنامه خبرورزشي موجود است )گفت؛ صرفا به اين دليل ثبت نام كردم كه به سياسيون ثابت كنم وقتي آنهابه فوتبال مي آيند آيا تحمل دارند كه ما فوتبالي ها به سياست ورود كنيم؟
بماند كه عدم احراز صلاحيت وي بدليل عدم برخورداري از سوابق مديريتي و سياسي كاملا متصوربود اما در زمان بررسي صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان ،نشست هاي مشتركي در حضور آقايان بهرام قديمي( رييس وقت تربيت بدني دانشگاه آزاد)،دُري(كارگران فيلم كيف انگليسي) شريفي نيا ،اصغر حاجيلو و حاج آقا امامي در دفتر مهدي هاشمي در بهينه سازي سوخت و سپس در دفتر مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني(كانديداي وقت رياست جمهوري)داشتيم كه در هر دو مورد مهندس فايقي و اينجانب باني برگزاري نشست هابوديم !در هر دو نشست ديالوگ ها يي مطرح شد كه بعضا خلاصه هايي از آنها را در نشريات مختلف به رشته تحرير در آوردم.
اينك و بدنبال اظهار نظرعلي پروين در مورد انتخابات روز جمعه و حمايت او از آيت الله رييسي كه كليپ آن به درخواست سلطان در فصاي مجازي دست به دست شده ، طي ٤٨ ساعت گذشته بدليل دوستي نزديك و صميمانه و اليته ٤٠ ساله اينحانب با علي پروين سوالاتي از جنس نقد مطرح شده كه لازم مي دانيم به چند نكته اشاره كنم ؛
١-امثال علي پروين،حجازي،علي دايي،علي كريمي،خدادادعزيزي، مهدوي كيا و .. اسطورهاي فوتبال و سرمايه هاي واقعي اجتماعي هستند
٢-آنها سلبريتي هايي هستند كه بدليل بهره مندي از طرفدار قادرند در صورت لزوم و به درخواست حاكميت اسباب حضور طرفداران را در صحنه فراهم كنند كه از جهاتي با واژه هاي استفاده ابزاري كاملا متفاوت است و براي اثبات آن دلايل بيشماري وجود دارد.
٣-علي پروين و امثاللهم بدليل عدم برخورداري از سواد سياسي همانطور سخن مي گويند كه در همه ادوار گذشته درزمين فوتبال سخن گفته اند.
وقتي او مي گويد هر كس دلش نمي خواهد بگذارد برود در واقع همان ديالوگي است از جنس فوتبال كه اوسالها در زمين فوتبال به بازيكنان ناراضي در پرسپوليس مي گفت ! اينكه اكنون ودر فضاي حاكم برجامعه كه عدم مشاركت حداكثري در انتخابات متاثر از نظارت استصوابي يا عملكرد دولت هاي وقت و بلكه تبليغات گروههاي معاندو..گروه زيادي از مردم ناراضي هستند و بدينوسيله قصد دارند دلخوري خودرا در فضاي انتخابات به تصوير بكشند (!)در اين ميان علي پروين برخلاف نظر آنهاشنا كند .طبيعي است ديدگاه سلطان با هر ادبياتي به مزاج آنها خوش نيايد و ..!اما بايد بپذيريم وقتي امثال ظريف ،بعنوان دانش آموخته سياست و با بيش از چهل سال فعاليتِ ديپلماتيك گاف سياسي مي دهد !چرا بايد از سلطانِ فوتبال ايراد گرفته شود ؟
از پروين انتظارنداشتيد؟ از ظريف چطور كه ٦ سال به بهانه برجام مملكت رادر امپاس قرارداد و دست آخر توپ را به زمين ميدان شوت كرد؟
قصد دفاع از علي پروين را ندارم اما مي گويم علي پروين يك شخصيت كاملا فوتبالي است كه نبايد از او انتظار ديالوگ سياسي داشت.
حرف هاي او فوتبالي و با بينش زمين هاي خاكي است كه با چمن هاي مصنوعي زمين هاي خاكي هم ديگرخريدار ندارد.حتي توپ دو لايه پلاستيكي..!
مبتدي ها هم ديگر سراغ زمين هاي خاكي را نمي گيرد چه رسد به جامعه روشفكري كه اينك داراي بينش سياسي بالاست..!
⚽️مجيد سعيدي⚽️