//ایران با قدرت شروع کرد// (هنگامه ذاکر سلطانی ) : قهرمانی آسیا برای والیبال ایران در شرایطی آغاز شد که بعد از یک دهه به طور رسمی یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی حضور داشت و هدایت ملی پوشان را در دست گرفته بود.
میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور بازیکنان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا هستند که برای تیم ملی والیبال ایران بازی می کنند.

ایران که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها به حساب می آید، می دانست که کار دشواری در برابر هنگ کنگ کم نام و نشان ندارد. نتیجه در ست اول هم نشان داد که تفاوت سطح والیبال ایران و هنگ کنگ چقدر است.

ست اول: ایران ۲۵ - ۱۲ هنگ‌کنگ
تیم ملی والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی در اولین ست این رقابت ها موفق شد به پیروزی قاطع ۲۵ بر ۱۲ دست پیدا کند. ملی پوشان در این ست عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و توانستند اختلاف خود را با حریف زیاد کنند.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۱۸ هنگ‌کنگ
در ست دوم این بازی، تیم ملی والیبال ایران باز هم موفق شد به پیروزی برسد. بلندقامتان ایران در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ هنگ کنگ را شکست دادند. در اوایل بازی دو تیم پایاپای پیش رفته اما با گذشت زمان، تیم ملی والیبال ایران تیم برتر میدان بود و توانست این ست را به نام خود کند.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۱۹ هنگ‌کنگ
در ابتدای ست سوم این رقابتها دو تیم پایاپای پیش رفته به طوری که تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال هنگ کنگ در امتیاز ۷ برابر شدند. در اواسط ست سوم تیم ملی والیبال ایران عملکرد بهتری داشت و توانست اختلاف خود را در این ست حفظ کند تا نتیجه ۱۴-۱۰ به سود ایران شود. در پایان این رقابت، بازیکنان ایران تیم برتر میدان بودند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست سوم و بازی را به نام خود کردند.