//ایران با شکست کره جنوبی به نیمه نهایی رسید//
هنگامه ذاکر سلطانی: والیبال ایران در ادامه رقابتهای قهرمانی به میزبانی ژاپن، امروز پنجشنبه در مرحله دوم مسابقات از ساعت ۱۰:۳۰ مقابل کره جنوبی صف آرایی کرد. شاگردان بهروز عطایی با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست دادند تا آماده دیدار فردا مقابل چین تایپه شوند.

نتایج ست شماری:

ست نخست: ۲۵ بر ۱۹ به سود تیم ملی والیبال ایران

ست دوم: ۲۵ بر ۱۸ به سود تیم ملی والیبال ایران

ست سوم: ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ملی والیبال ایران

ملی پوشان ایران در ست نخست بازی با توجه به عملکرد ضعیف کره در سرویس و دریافت موفق شدند اختلاف امتیاز خوبی ایجاد کنند و پیروز اولین ست بازی شوند.

کره جنوبی که در غیاب تیم اصلی خود در مسابقات حضور دارد در ست دوم نیز نمایش بسیار ضعیفی در مقابل یاران ایران داشت و ملی پوشان از ابتدای بازی اختلاف امتیاز خوبی ایجاد کردند و پیروز این ست شدند.

در ابتدای ست سوم، کره جنوبی بر خلاف دو ست گذشته موفق شد تا امتیاز ۵ بازی برابر و پایاپایی با ایران داشته باشد ولی در ادامه بار دیگر ملی پوشان با کسب دو امتیاز متوالی پیش افتادند. با خروج صابر کاظمی و ورود اسماعیل نژاد در زمین ایران کره نیز با تکیه بر کیم، بازیکن شماره یک و تازه وارد خود توانست نمایش بهتری از ست‌های اول و دوم داشته باشد و یک بار دیگر بازی را در امتیاز ۱۵ برابر کند. در نهایت ایران ست سوم را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت.

، رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز ۲۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم برتر قاره آسیا در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی ژاپن آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است و این بار با هدایت مربی ایرانی به دنبال چهارمین قهرمانی در قاره کهن است.

تیم ملی والیبال ایران با شکست کره‌جنوبی در نخستین دیدار مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا، صعودش به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر رقابت‌ها را قطعی کرد.