کاراته ایران در کاتا وکومیته قهرمان آسیا شد
تیم‌های ملی کاراته کشورمان در رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در ۲ بخش کاتا و کومیته قهرمان مسابقات آسیایی کاراته شدند.
هنگامه ذاکر سلطانی: ، در روز پایانی مسابقات آسیایی کاراته در آلماتی قزاقستان با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال در ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و بانوان پیگیری شد.

کاتا و کومیته تیمی بانوان

تیم ملی کاتا تیمی بانوان در دیدار رده بندی به مصاف قزاقستان رفت و کاتارو‌های کشورمان با کسب ۲۴.۴۶ امتیاز در مقابل ۲۳.۴۲ امتیاز قزاق‌ها به برتری رسیدند و مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

تیم ملی کومیته بانوان با ترکیب رزیتا علی پور، طراوت خاکسار، مبینا حیدری، معصومه محسنیان و فاطمه سعادتی در دیدار رده بندی با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب قزاقستان شد تا عملکرد نا امیدکننده این تیم در رقابت‌های آسیایی تکمیل شود.

کاتا و کومیته مردان

تیم ملی کاتای تیمی مردان کشورمان نیز با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، میلاد فراز مهر و علی زند در دیدار فینال این رقابت‌ها به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۲۶.۴۸ امتیاز در مقابل ۲۵.۲ امتیاز از ژاپن شکست خورد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم ملی کومیته مردان کشورمان با نتیجه ۳ بر یک مقابل قزاقستان شکست خورد و نایب قهرمان این مسابقات شد.

کومیته انفرادی بانوان و مردان

مبینا حیدری در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل کایو سامویا از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره این رقابت ها دست یافت.

علی مسکینی، کاراته کای وزن منفی ۶۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی این وزن مقابل عبدالله حمد از اردن با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

ذبیح الله پور شیب، کاراته کای وزن منفی ۸۴ کیلوگرم در فینال این وزن با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم صالح اباذری کاراته کای کشورمان در دیدار پایانی این وزن با نتیجه ۴ بر یک به طارق حمدی عربستانی باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

تیم‌های ملی کاراته نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان در ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و بانوان موفق شدند، ۱۴ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۵ برنز کسب کردند.