برای مصالح ملی باید عبور کرد
دور خیز ایران برای ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا
*سیدرضا فیض آبادی
برای رسیدن به مصالح ملی بعضا باید از منافع شخصی و گروهی عدول کنی ، هرچند که از دست دادن کرسی جهانی بسیار سخت است ولی وقتی پای در آمد چند میلیاردی 16 جوان ملی پوش در میان باشد می توان با یک دور اندیشی و پای گذاشتن بر منافع شخصی از هر پست و مقامی عبور کرد.
شاید باورش برای جامعه ورزش دشوار باشد که بدانند 16 لژیونر کبدی کار در هندوستان داریم که در سوپر لیگ ستارگان جهان بازی می کنند و قرار دادهایی بین 2 تا 5میلیارد برای هر کدام از این جوانان بسته شده است.
این تعداد قبل از این وتا قبل از بازیهای اسیای 2018 جاکارتا بین 3 تا 5 نفر بود اما وقتی ایران در آن بازیها قهرمان شد ودر حاشیه همان بازیها بسیاری از کشورها خواهان برگزاری مجمع انتخاباتی بودند و اورسجی مورد حمایت فدراسیونهای عضو قرار گرفت با پادرمیانی تعدادی از بزرگان کبدی اورسجی انصراف داد ولی در مقابل خواهان حضور 20 نفر از کبدی کاران در لیگ ستارگان هند شد.
اکنون و بعد از دو فصل تعطیلی لیگ جهانی دوباره این رقابت ها از سر گرفته شده و 16 ستاره ایرانی در این رویداد بزرگ حضور دارند که واقعا در نوع خود کم نظیر است و بعید است در یک رشته ورزشی این تعداد لژیونر در بالاترین سطح جهانی داشته باشیم.
11 فروردین امسال که مجمع جهانی کبدی در دوبی برگزار شد اورسجی و کومار هندی کاندید ریاست جهانی بودند و با توجه به فعالیت خوب ایران طی 5 سال اخیر و برگزاری مسابقات جهانی جوانان در کیش و دعوت از روسای فدراسیونهای افریقا و امریکا و اروپا و همچنین ارائه تقویم پیشنهادی ایران برای لیگ جهانی مردان وزنان، شانس بالایی برای انتخاب اورسجی در پست جهانی بود ولی آن طرف قضیه ممکن بود موقعیت ستارگان ما در سوپر لیگ جهانی به مخاطره افتد والبته ملاحظاتی دیگر که جای گفتن آن در این مقال نیست .
با این وجود اورسجی با انصراف از انتخابات ریاست فدراسیون جهانی امتیازات خوبی برای کبدی ایران گرفت که مهمترین آن حمایت هند و پاکستان به عنوان پایگاههای کبدی از ریاست ایران بر کنفدراسیون اسیاست
نایب رییسی جهانی و همچنین مسولیت کمیته تغییرات اساسنامه ایی از مسولیت هایی است که به ایران واگذار شد اما بخش دیگر ان هم ادامه حضور کبدی کاران ایران در لیگ ستارگان جهان است که علاوه بر درامد زایی و ارز اوری برای کشورمان به ارتقای کیفی کبدی کاران ملی پوش ایران کمک زیادی دارد.
الان برای بازیهای اسیایی هانگ ژو بخشی از اسکلت بندی تیم ملی کبدی در بالاترین سطح لیگ ستارگان قرار دارد و این مهمترین مزیت حضور کبدی کاران ما در لیگ ستارگان جهان در هندوستان است.

به این صحبت های رییس فدراسیون کبدی دقت فرمایید: تمام تلاشم این بود تا برای کسب کرسی نخست فدراسیون جهانی برنامه‌ریزی کنم، اما با توجه به اینکه ویند کومار نامزد رقیب از شورای المپیک آسیا و هندی بود و شرایط ایده‌آل و جایگاه حقوقی خوبی داشت، سعی کردیم به این جایگاه احترام بگذاریم و در نهایت از انتخابات ریاست فدراسیون جهانی انصراف دادم.
وی افزود: افراد بسیاری از او حمایت کردند که یکی از آنها مدیر عامل شبکه استار اسپورت بود. شبکه‌ای که حامی لیگ ستارگان هند محسوب می‌شود و لژیونرهای ایران در این لیگ بازی می‌کنند. شرایط را بررسی کردیم و اگر عقب‌نشینی نمی‌کردم، رای هم می‌آوردم اما به دلیل موقعیت نامزد رقیب و نیز به خطر نیفتادن جایگاه ۱۶ لژیونر ایرانی در لیگ ستارگان هند، از این انتخابات انصراف دادم.
رییس فدراسیون کبدی عنوان کرد: هر چند بعد از انصراف، آنها از من به دلیل جایگاه ایران در کبدی جهان و میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی در ایران، دفاع کردند. به همین دلیل آنها بحث نایب رییسی فدراسیون را مطرح کردند و در نهایت این سمت را برعهده گرفتم. واینها همه در حضور مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک صورت گرفت تا راه بر بهانه گیری برخی مغرضان بسته شود!
وی اضافه کرد: خوشبختانه صورت جلسه‌ای تنظیم شد تا انتخابات ریاست فدراسیون آسیایی کبدی تا ۴۰ روز آینده برگزار شود و اکنون به صورت موقت سرپرست این فدراسیون من هستم. امیدوارم دغدغه ملی ایجاد شود و دولت و مجلس پای کار بیایند و اجلاس مجمع انتخاباتی فدراسیون آسیایی را با حمایت مسوولان و رسانه‌ها در ایران برگزار کنیم تا بتوانم ریاست فدراسیون آسیایی را برعهده بگیرم.
رییس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: تا هشت ماه آینده دختران ما راهی مسابقات جوانان جهان در مالزی خواهند شد و ایران اواخر امسال میزبان دومین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان در استان مازندران خواهد بود.