پیشنهاد به فدراسیون کبدی

میزبانی مسابقات قهرمانی کبدی آسیا را ارایه کنید
*سیدرضا فیض آبادی
کارشناس کبدی

کبدی در بازیهای آسیایی جاکارتا و درست در دوروز باقیمانده بازی‌ها ناجی کاروان ایران شد. اندونزیایی ها در روزهای پایانی با رشته بومی خود پنجاک سیلات ۷ مدال طلا گرفتند و در جدول جای ایران را گرفتند و ما به رده ۱۲ جدول رفتیم . از کبدی انتظار دو مدال نقره می رفت ولی روز پایانی دختران و پسران کبدی کار ایران شاهکار کردند و دو طلای تیمی گرفتند تا دوباره با ۵ پله صعود ایران به رده ششم بازیهای آسیایی بیاید.
بنابراین انتظارات از کبدی برای هانگ ژو بالا رفت و یادم هست شبی که حکم ریاست فدراسیون کبدی را دکتر سجادی و آقای پولادگر اعطا می کردند قول تکرار حماسه جاکارتا را از دکتر اورسجی رئیس فراسیون گرفتند و در مقابل قول حمایت های خوبی از جمله برگزاری اردوهای مشترک و تورنمنت های منطقه ای را جناب سجادی دادند.
فدراسیون کبدی قبل از انتخابات ، اردوهای مردان و زنان را با فراخوان بیش از یکصد کبدی کار آغاز کرده بود و تا همین امروز برای هر تیم ۹ مرحله اردو را برگزار کرده و تبم های مردان و زنان الان تشنه مسابقات هستند که خبر بد از راه رسید ‌.
تعویق بازیهای آسیایی !
اهل فن می دانند که برای رسیدن رشته های تیمی به نقطه اوج دوران سخت بدنسازی و هماهنگی بازیکنان چقدر دشوار است و اکنون با این اتفاق یک شوک منفی به همه اجزا از کادر فنی تا بازیکنان وارد می شود . دلسردی و رها شدن بازیکنان آفت بزرگی است که با تدبیر درست باید از آن جلوگیری کرد.
اگر کمیته و وزارت حمایت کنند نظر من ادامه روند آماده سازی و رفتن به جلو طبق برنامه قبلی است با این دور نما که شهریورماه یا مهرماه که بازیکنان به بالاترین سطح آمادگی می رسند مسابقات قهرمانی آسیایی کبدی با پیشنهاد ایران در دستور کار قرار گیرد . مردان در ایران و زنان در یک کشور دیگر آسیایی تا این نیرو و انگیزه و انرژی های صرف شده هدر نرود و روحیه ملی پوشان در نقطه آرمانی قرار بگیرد.
انشالله فدراسیون کبدی این پیشنهاد را به کمیته و وزارت ورزش ارائه دهد تا آسیب های ناشی از تعویق بازیهای آسیایی به حداقل برسد.