کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به ضرروت توجه دقیق به اصول تغذیه در سفرهای نوروزی تاکید کرد: غذاهای باقیمانده از قبل را تنها یک بار می توان مجددا گرم و مصرف کرد.
 
به گزارش روز شنبه ایرنا ، « رضیه شناور» افزود: این غذاها ، قبل از مصرف نیز باید حتماً 20 دقیقه روی حرارت قرار گیرد و کاملاً داغ شود.
 
شناور در ادامه توصیه های مربوط به نگهداری مواد غذایی در طول سفر، گفت: باید محل خشک و خنکی برای نگهداری مواد غذایی در سفر در نظر گرفته شود چرا که میکروب ها در محیط مرطوب به خوبی رشد می کنند.
 
وی توصیه کرد: اگر خانواده ها قصد مصرف ساندویچ در سفرهای نوروزی را دارند، باید مواد غذایی را از ابتدای سفر، بین نان قرار ندهند، بلکه لازم است ظرف نان و مواد غذایی دیگر مانند گوجه فرنگی، کاهو، کتلت و کوکو را جدا کنند.
 
این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه در طول سفر نیز توصیه می شود از شیر، پنیر و محصولات لبنی استفاده شود، افزود: در خصوص مصرف لبنیات باید نوع پاستوریزه این محصولات استفاده شود و از مصرف محصولات لبنی محلی خودداری کنید.
 
وی از مسافران خواست تا از خریداری غذاها یا میان وعده های فله ای و بدون بسته بندی مانند حبوبات پخته، لوبیا و باقالی، لواشک ها، فلافل، سمبوسه ها و پیراشکی ها خودداری کنند و اگر زمانی مجبور شوند در طول سفر از اغذیه فروشی ها یا رستوران های بین راهی غذا تهیه کنید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شوند.
 
این کارشناس ادامه داد: هموطنان به نوع ظروف و وسایل مصرفی اغذیه فروشی ها و رستوران های بین راهی حتما توجه کنند و بهتر است در این گونه موارد ظروف یک بار مصرف مخصوص استفاده شود.
 
شناور گفت: سالاد الویه و سالاد ماکارونی به علت اینکه حاوی سس مایونز و خامه هستند و در فضای خارج از یخچال و در جای گرم هم خیلی زود خراب می شوند ، غذای مناسبی برای سفر به شمار نمی آیند.