روزانه تماس های تبلیغاتی زیادی به افراد میشود این تماس ها در مورد خدمات بیمه ی شرکت های مختلف یا انواع بیمه نامه هایی است که امکانات جدیدی را در اختیار افراد میگذارد. مشاوران بیمه ای نیز مردم را به سرمایه گذاری در بیمه در انواع و اقسام آن تشویق میکنند یکی از این بیمه ها بیمه عمر است.
 
به گزارش بانکی دات آی آر مشاوران بیمه امروزه بیشتر مردم را تشویق به خرید بیمه عمر میکنند اما آیا این نوع بیمه سرمایه گذاری محسوب میشود؟ آیا به حفظ سرمایه های یک شخص در آینده کمک میکند؟ با پرداخت حق بیمه عمر بخشی از پرداختی های شما ذخیره دوران بازنشستگی تان خواهد شد و بخشی از آن برای معاف کردن شما از مالیات در دوران بازنشستگی خواهد بود یا مثلا هزینه تحصیل فرزندان و... است که البته بعد از فوت هم به وراث تعلق میگیرد.
 
1-چه میزان به بیمه عمر نیاز دارید؟


نیاز افراد به بیمه عمر بسیار مهم است همانطور که در هنگام خرید کالا دقت میکنیم و در نظر میگیریم که نیاز ما به آن چقدر است و آیا پولی که بابت آن میدهیم ارزش کالا را دارد یا خیر همین حساسیت را باید روی بیمه ای که برای آن پول میپردازیم داشته باشیم. شاید ولی که در حال حاضر برای پرداخت بیمه میپردازیم چندان به میل ما نباشد اما در عوض از خدمات آن استفاده میکنیم فایده بیمه عمر این است که اگر خدایی نکرده سرپرست خانواده دچار مشکل شود این بیمه میتواند در زمینه مالی به شما کمک کند.
 
2-تا چه زمانی به بیمه عمر نیاز هست؟


یکی از دلایل اصلی اهمیت بیمه عمر و گران تر بودن این است این نوع بیمه کل مدت زندگی افراد را تحت پوشش قرار داده است به همین دلیل نام آن بیمه (عمر) است. این نوعی از بیمه بلند مدت است البته شاید خیلی از افراد در دوران بازنشستگی نیازی به بیمه نداشته باشند اما باز هم از اهمیت بیمه عمر کم نمیشود.
 
3-آیا بیمه عمر گران است؟


وقتی که شما بیمه عمر را خریداری میکنید بخشی از پرداختی های شما برای خودتان حفظ میشود در واقع مثل سود برای شما ذخیره میشود همین مورد کافیست تا متوجه شوید بیمه عمر از اهمیت بالایی برخوردار است در حقیقت بیمه هم مثل یک قلک برای افراد به حساب می آید.