براي پيروزي در رقابت لازم است درباره تنوع‌بخشي به كسب‌وكارتان و عرضه محصولات يا خدمات جديد براساس توانمندي‌هاي خود فكر كنيد. شما بايد به رقباي‌تان با ايده‌هاي جديد و شگفت‌آوري كه كپي‌برداري از آنها بسيار مشكل است، حمله كنيد. مي‌توانيد از همكاران، مشتريان، دوستان و نزديكان‌تان براي يافتن ايده‌هاي جديد كمك بخواهيد. محصولات و خدمات رقبا را مطالعه كنيد تا ببينيد چگونه مي‌توان با تركيب آنها با ايده‌هاي خودتان به ايده يا مفهوم جديدي برسيد كه هيچ‌كس قبلا به آن فكر نكرده است.
محصول يا خدمت‌ خودتان را هم از ابعاد مختلف بررسي كنيد تا ببينيد چطور مي‌توان كاركردهاي مختلف آن را بهتر و استفاده از محصول را راحت‌تر كرد. حتي مي‌توانيد با بررسي محصولات يا خدماتي كه به‌ظاهر ربطي به كسب‌وكار شما ندارند هم ايده‌هاي جديدي را كشف كنيد (مثلا الگوبرداري از روش‌هاي فروش يك محصول).
در دنياي واقعي كاربرد محصولات، صرفا به همان كاربرد معمول محدود نمي‌شود و بايد با خلاقيت، ايده‌پردازي و مشاهده و البته داشتن تجربيات نامتعارف، كاربردهاي محصول (و در نتيجه بازار فروش آن) را تا حد امكان گسترش داد.
مثال: يك مكانيك خودرو فرايند طولاني و واقعا گران دريافت گواهينامه‌ خريد و فروش خودرو را طي كرد تا بدين‌ترتيب بتواند با رفتن به بازار محلي خودرو، «بي‌ام‌و»هاي قديمي را خريداري كند. او خودروها را اوراق كرد و يك فروشگاه قطعات يدكي را براي مالكان و مكانيك‌هاي بي‌ام‌و ‌راه انداخت.
اين مثال نشان مي‌دهد پيدا كردن ايده‌هاي جديد براي كسب‌وكارتان آنقدرها هم كار سختي نيست. تنها كافي است دست به جست‌وجو در زندگي روزمره خودتان و حوزه كسب‌وكاري كه در آن فعاليت مي‌كنيد، بزنيد.