زنان همواره در محیط کار سختی ها و سرزنش‌های زیادی را متحمل شده‌اند.
در این مورد، فرهنگ عامه نقش بسیار پررنگی داشته است که مثال‌های زیادی در آن می‌توان یافت، به خصوص در زمینه‌ی متهم‌کردن بسیاری از زنان موفق به کوتاهی کردن در وظایف زنانه و مادرانه‌شان.
مثلا از «ماریسا مایر» مدیر یاهو، به خاطر این‌که در دوران مرخصی بارداریش هم کار کرده و از پرستار برای نگهداری کودکش در نزدیکی محل کارش استفاده کرده، بسیار انتقاد شده است.
خوشبختانه موج جدیدی در میان زنان کارآفرین راه افتاده است، مثل شریل سندبرگ، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس‌بوک و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «ریسک کن» که در حال پرورش حس استقلال‌طلبی در زنان هستند و منجر به تغییری جهشی درتقویت باور برابری زن و مرد در محیط کار شده است. البته ما تا همین‌جا هم راه خیلی زیادی آمده ایم تا این باور در ذهن‌ها شکل گرفته است که زن‌ها همزمان هم می‌توانند مدیرانی کارآمد، مربیانی بزرگ و مادرانی دلسوز و
دوست‌داشتنی باشند. اما همچنان نیاز داریم به زنان‌مان آموزش دهیم چطور در محیط کار با اطمینان و اعتماد به نفس برخورد کنند تا نتایجی در راستای شایستگی‌های‌شان به دست آورند و موفق شوند. البته اعتماد به نفس تنها یک سر این معادله است و زنان ما نیاز به حمایت و پشتیبانی در محیط کار هم دارند.
به خصوص وقتی ما خود به عنوان یک مدیر زن مشغول به کار هستیم ، در قبال آن‌ها مسوولیت بیشتری برعهده داریم.
بهترین توصیه‌هایی که شما درجایگاه یک مدیر برای پرورش بهتر زنان در محیط کار می‌توانید انجام دهید، موارد زیر است:
۱-    نیازتان به این‌که «همیشه حق با شماست» را ترک کنید: در میان مدیران ارشد یک مثال وجود دارد که می گوید: «همیشه افراد قوی‌تر از خودت را استخدام کن.»
وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، هم به آن افراد قوی فرصتی می‌دهید تا خودی نشان دهند و هم اینکه خود باید همواره درحال رشد باشید.
۲-    تصحیح کنید، سرزنش نکنید: مدتی قبل در مراسمی، شریل سندبرگ گفت : «یک مدیر بزرگ وقتی همه چیز
خوب پیش می‌رود، همه کس به جز خودش را تحسین می‌کند.»
اما هنگام بروز مشکل می‌گوید: «من چگونه می‌توانم آن را حل کنم؟»
به خاطر داشته باشید که سرزنش‌کردن تنها برای وقتی است که همه‌ی راه‌حل‌ها مرده باشند. پس دنبال ساختن یک جمع راه‌حل‌محور باشید .
۳-    با احترام مخالفت کنید:
مخالفت‌کردن همیشه به معنای بحث و جدل نیست.
در محل کار همه ی احساسات خوب یا بد و منفی باید در پرده ی احترام بازگو شوند. برای حفظ احترام عمومی محیط کار، همیشه سعی کنید به توافقی عمومی برسید و خود به نظر همه احترام بگذارید.
۴-    سخاوتمندانه دیگران را تحسین کنید.
درون مایه‌ی اصلی علم اقتصاد این است که رشد عمومی اقتصاد به همه سود می‌رساند. یک مثل هم هست که می‌گوید: هنگامی که آب دریا بالا می‌رود همه‌ی کشتی‌ها را با خود بالا می‌برد. از این کلمات می‌توان استفاده کرد برای این‌که به کارمندان یادآوری کرد که تحسین دیگران باعث افزایش کارایی خودشان هم می‌شود. چرا که وقتی شما در محیطی باشید که همه موفق هستند، ناخودآگاه به سمت موفقیت بیشتر ترغیب می‌شوید .
۵-    به حس شهود خود اعتماد کنید:
شم و شهود یک واقعیت غیرقابل انکار است، اما برای تصمیم گیری‌های بزرگ و جدی
قابل اعتماد نیست.
در محیط کار شهود به ما کمک می‌کند جو حاکم بر محیط را حس کنیم، مشتری خوب را از
بد تشخیص دهیم و داوطلبان نامناسب برای کار را بشناسیم.
۶-    یک جمع متحد بسازید، نه گروه‌های مختلف:
مشکلات و اعتراضات خود را پشت درهای بسته نگه ندارید.
«فیلیس چسلر» در کتاب «بی‌عاطفگی زنان نسبت به هم» می‌گوید: دختران از همان ابتدا می‌آموزند مطمئن‌ترین راه برای انتقاد از شخصی دیگر این است که پشت سر او صحبت کنند، چراکه اینگونه او هیچگاه نمی فهمد که جریان از کجا وچگونه شروع شده است. اما اگر شما محیطی را فراهم کنید که افراد رودررو و شفاف باهم صحبت کنند و انتقادهای‌شان را بگویند، از چند دسته‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید.
۷-    هیچ‌وقت نگویید: «وقتی که…  شدی می‌فهمی!» این جمله یک زن جوان را با احساس دائمی ساده‌لوح‌بودن همراه می‌کند و قضاوت‌های این‌چنینی فقط به آن فرد می‌آموزد که دائم کمک دیگران را بطلبد.
۸-    پوست‌کلفت باشید! همه‌ی مدیران مورد انتقاد قرار می‌گیرند. این یک قسمتی از کار است، پس بهتر است برای
حل مشکلات راه حلی پیدا کنید.
همیشه سعی کنید به موارد مهم توجه کنید و از کنار جزییات بی‌اهمیت بگذرید.
این مهم‌ترین گزینه برای پرورش‌دادن مدیران زن است.