مایکل اف پرایس در 17 می 1953 در نیویورک به دنیا آمد. او سال های اولیه زندگی خود را در لانگ آیلند سپری کرد و همین مسأله باعث شد تا پرایس برای ادامه تحصیلات خود وارد دانشگاه اوکلاهاما شد.

 
به گزارش پول‌نیوز، در سال 1973 او موفق شد تا مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازگانی از این دانشگاه دریافت نماید. این درحالی بود که خارج از محیط دانشگاه و تحصیل، مایکل به عنوان یکی از مشاوران سرمایه گذاری   در شرکت  "میوچال سِریز" و با حقوق هفتگی 200 دلار به فعالیت می پرداخت. رئیس این شرکت در آن زمان یکی از سرمایه گذاران مطرح آمریکا به نام مکس اِل هین بود.

رمز موفقیت

از همان دوران جوانی و در هنگام شروع فعالیت کاری، پرایس اشتیاق فراوانی را برای انجام فعالیت های تحلیلی و تحقیقاتی اقتصادی از خود نشان می داد.
 
وی در زمینه بررسی و تحقیق پیرامون یافتن شرکت هایی که می توان سهام آنها را به کمتر از قیمت واقعی خریداری کرد، بسیار موفق عمل می کرد. تحلیل های موشکافانه پرایس و در نظر گرفتن تمامی ابعاد موجود در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری، درصد موفقیت او را در این زمینه به شدت افزایش می داد و این شاخصه بارز وی به شدت مورد توجه مکس ال هین قرار داشت.
 
همین مسأله سبب شد تا همکاری پرایس و هین در سال 1982 جنبه جدی تری به خود گرفته و این دو به شرکای کاری نزدیکی تبدیل شوند.
 
این روند تا زمان مرگ هین در سال 1988 ادامه داشت و در این سال پرایس توانست تا سهام میوچال سریز را به طور کامل خریداری نماید. او برنامه های کاری خود را در راستای افزایش ارزش شرکت به میزانی بالغ بر 17 میلیارد دلار طرح ریزی کرد.

پرایس به عنوان سرمایه گذاری قدرتمند و خوش فکر در جهان شناخته می شود. راهبردها و تحلیل های وی پیش از خرید سهام شرکت های مختلف، واقعا جالب توجه است. این شرکت ها اغلب از زیر ساخت و امکانات مناسبی بهره مند بودند اما درحال ورشکستگی قرار داشتند.
 
در نتیجه خرید سهام آنها کمتر از قیمت واقعی، بار مالی چندانی را برای پرایس به همراه نداشت.
 
سپس او با توجه به امکانات مناسب این شرکت ها، آنها را تبدیل به شرکت هایی فعال و سود آور می کرد.
 
به عنوان مثال در سال 1995 پرایس 1/6 درصد سهام شرکت چِیز منهتن را خریداری کرد و به عنوان یکی از سهام داران اصلی، سهام داران دیگر شرکت را برای ادغام با  شرکت کمیکال بنکینگ ترغیب کرد.
 
پس از پخش شدن خبر ادغام این دو شرکت در وال استریت، قیمت سهام شرکت افزایش یافته و این مسئله سود 300 میلیون دلاری را برای پرایس به همراه داشت.

فعالیت های اخیر

در سال 1996 پرایس تصمیم گرفت تا شرکت میوچال سِریز را با شرکت فرانکلین تمپلتون ادغام کند. در حال حاضر وی یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت بوده و مدیریت شرکت اختصاصی خود با نام سرمایه گذاران ام اف پی(فعال در بازار بورس دائو جونز) را نیز بر عهده دارد.
 
با توجه به ثروت هنگفت و انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری، پرایس هیچ گاه امور خیریه و بشردوستانه را از یاد نبرده است. او به عنوان یکی از حامیان مالی دانشگاه اوکلاهاما، چندی پیش کمکی 18 میلیون دلاری را به این دانشگاه انجام داد.

آموزه هایی از پرایس

پرایس در مصاحبه با وال استریت ژورنال به تازه واردان عرصه سرمایه گذاری و اقتصاد توصیه کرد : هیچ گاه برای انجام سرمایه گذاری شتابزده عمل نکنید.
 
پیش از انجام هر کاری، تحقیق و تحلیلی جامع می تواند به عنوان کلید موفقیت در مسیر سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد. به اعتقاد وی کسانی که در سرمایه گذاری به صورت احساسی عمل می کنند نه تنها به سود و سرمایه چندانی دست پیدا نخواهند کرد بلکه ممکن است اصل سرمایه خود را نیز به واسطه بحران های پیش بینی نشده در این مسیر از دست بدهند.
 
پرایس کار خود را با حقوق هفتگی 200 دلار آغاز کرد اما در حال حاضر با سرمایه خالصی بالغ بر 4/1 میلیون دلار از ثروتمندان مطرح جهان به شمار می رود.