معرفی ۶ موتور جستجوی ایرانی که در آینده از آنها بیشتر خواهید شنید. (1)

من به شخصه برای جستجوی مطالبی که نیاز دارم از موتور جستجوی گوگل استفاده میکنم. از نظر بیشتر کارشناسان خبره در امور فناوری در دنیا این موتور جستجوگر یک سایت بی نظیر و فوق العاده است که همیشه با آپدیت الگوریتم های خودش به دنبال این است که بتواند آنچه را که کاربر طلب میکند به او نشان دهد. دو ماه قبل زمانی که دسترسی اینترنت جهانی در ایران برای چند روز قطع شد برای جستجو به دنبال موتور جستجوی ایرانی بعنوان جایگزین گوگل بودم تا بتوانم مطالب مورد نیاز خودم را در اینترنت پیدا کنم که با چند موتور جستجوی ایرانی آشنا شدم که قصد دارم در این مطلب آنها را به شما معرفی کنم.

البته کلمه جایگزین شاید کلمه خوبی برای جایگزین نمودن سایت دیگری به جای گوگل نباشد. زیرا بهترین موتورهای جستجوی دنیا مانند یاهو ، بینگ و … نیز فاصله زیادی با این غول جستجوگر دنیای وب دارند. البته برخی دیگر از رقبای گوگل موتور‌های جست‌و‌جوی محلی هستند که معمولا توسط متخصصان زبده یک کشور برای مردم همان کشور بهینه شده و امکاناتی شاید به مراتب بیشتر از گوگل برای مردم آن کشور ارائه دهند. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی ۶ موتور جستجوگر ایرانی بپردازیم.

بهترین موتور های جستجوی ایرانی
برنامه نویسان ایرانی از چندین سال قبل به ساخت موتورهای جست‌وجوی فارسی روی آوردند و در این زمینه نیز موفق بودند. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتورهای جست‌وجوگر ایرانی علاوه بر سرچ قدرتمند و گسترده، می‌توان به قابلیت‌های بهینه و بومی آن‌ها اشاره کرد. اغلب این موتور جستجوی ایرانی در شرایط مختلف با ثبات بالا و بدون قطعی و کاهش سرعت به کار خود ادامه داده و خدمات خود را ارائه می‌‌دهند.

به‌طور ساده میتوان گفت قوانین سئو در موتور جستجوی ایرانی صادق نیست و احتمالا مهم‌ترین فاکتور سئو در این موتورها موضوع قدمت سایت و مدت زمانی است که تاسیس شده است. فارغ از این‌که چه میزان این سایت به ساختارهای مورد نیاز و فعالیت در فضای مجازی پایبند است.

۱- جستجوگر ایرانی پارسی جو
موتور جستجوی فارسی پارسی جو
جستجو گر پارسی جو توسط جمعی از متخصصان دانشگاهی کشور و بر اساس دانش بومی در سال ۱۳۸۸ و در قالب شرکتی دانش‌بنیان شروع به کار کرد. پارسی‌جو آنقدر امکانات و ویژگی‌های متنوع دارد که آن را به سایتی بیش از یک موتور جست‌و‌جو تبدیل کرده است. با ورود به دامنه www.parsijoo.ir و یا www.parsijoo.com میتوانید وارد سایت پارسی جو شوید.

این موتور جستجو با نمایه سازی انبوهی از صفحات فارسی، از تکنولوژی هوشمند و موثر برای حذف سایت های مزاحم و اسپم در لیست نتایج بهره می برد. آنچه که پارسی‌‎جو را نسبت به جستجوگرهای رایج متمایز می کند، ارایه قابلیت مدرن نمایش نتایج جستجو به صورت ترکیبی از سرویس های مختلف همانند تصویر، ویدئو، آوا، خبر و … است که به شکل هوشمندانه ای شما را در یافتن نیازهایتان همراهی می کند.

💯🆔 @BizYooz