#راه_موفقیت
10 شخصیت لازم برای خلاقیت بیشتر در کسب و کار

خلاقیت یعنی تولید ارزش از طریق اجرای یک ایده جدید. برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود خلاقیت بیشتری داشته باشید لازم است که مجموعه شما افرادی با رویکردها و نقش های متفاوتی وجود داشته باشند که در ادامه به هریک اشاره خواهیم کرد.
1- انسان دوست. این گروه برای انسان، نسبت به سایر عوامل اولویت بالاتری قائل هستند و مشاهدات خود را با دقت بررسی و در آنها تعمق می کنند.
2- تجربه گر. به سرعت ایده ها را آزمایش و اصلاح می کنند. ممکن است در مراحل اولیه شکست بخورند، اما امید خود را از دست نمی دهند و دوباره امتحان می کنند. برای این افراد فرآیند مهم‌تر از نتیجه است.
3- گرده افشان. این افراد ایده ای را از بخشی می گیرند و به جای دیگر منتقل می کنند. شرکت به همین روش از صنعت هتل داری برای طراحی فروشگاه‌هایش الهام گرفت.
4- سرسخت. این افراد جواب «نه» را قبول نمی کنند و با پشتکار دیوارها را به درها تبدیل می کنند.
5- همکار. ذاتا کار تیمی را خوب انجام می دهد و دیگران را از منطقه امن خود بیرون می کشد. پتانسیل های افراد را می بیندو آنها را با یک ماموریت واحد دور هم جمع می کند.
6- مدیر. مسئولیت پیشبرد پروژه با این فرد است و در مواجه با مشکلات افراد مناسب را به داخل اتاق می برد و آنها را جادو می کند. او کیمیاگر مجموعه است.
7- معمار تجربی. اگر گشت زدن در سایتی مشکل باشد این کار معمار تجربی است که آن را درست کرده و تجربه ای بهتر برای دیگران فراهم کند. این افراد از کاربری صرف فراتر می روند و به نیازهای نهفته انسان ها پاسخ می دهند.
8- طراح صحنه. دنیا را صفحه نمایش می‌بیند که ما بازیگرانش هستیم. فضاها را برای بازدهی بیشتر بهینه می کند و اعضای تیم بیشترین بهره را از کار این افراد می برند.
9- حامی. استاد خدمات مشتریان است و احساس دیگران را در می کند و به نیازهای افراد، از جمله احساس ارزشمندی اهمیت می دهد.
10- قصه گو. می تواند به دیگران نشان دهد و اثبات کند که پروژه شما سودمند و ماموریت و ارزش های مجموعه‌تان اصیل و ارزشمند است.
@ettelahrasani