//شانزدهمین مدال در دستان مهدی اولاد// الهه فرشتیان خبرنگار علامه نیوز: رقابت پرتاب دیسک کلاس F11 از ساعت ۶:۰۲ صبح با حضور مهدی اولاد و نورمحمد آرخی، دو ملی‌پوش کشورمان پیگیری شد. در این رقابت که علاوه بر نمایندگان ایران، پرتابگرانی از لهستان، کمیته پارالمپیک روسیه (۲ نفر)، اسپانیا، برزیل، اتریش و ایتالیا نیز حضور داشتند، اولاد به مدال نقره دست یافت و آرخی در رده ششم ایستاد.

مهدی اولاد که در همین دوره از بازی‌های پارالمپیک در پرتاب وزنه به یک مدال طلا نیز دست یافته است، در پرتاب اول رکورد ۳۹.۲۲ را به ثبت رساند، اما در پرتاب دوم مرتکب خطا شد. وی در تلاش‌های سوم و چهارم دیسک را ۳۹.۶۸ متر و ۴۰.۶۰ متر پرتاب کرد. اولاد در پرتاب‌ پنجم خطا کرد و در پرتاب ششم رکورد ۳۸.۲۱ متر را داشت و در نهایت با بهترین عملکردش یعنی ۴۰.۶۰ متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و شانزدهمین مدال‌آور کاروان ایران لقب گرفت.

همچنین نورمحمد آرخی رکوردهای ۲۸.۷۸ متر، ۳۰.۱۹ متر، ۳۱.۷۷ متر و ۳۳.۳۷ متر را در پرتاب‌های اول، سوم، پنجم و ششم داشت و در پرتاب‌های اول و سوم نیز مرتکب خطا شد.

در پایان این رقابت «الساندرو رودریگو داسیلوا» از برزیل ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، صاحب مدال طلا شد. همچنین «اونِی تاپیا» از ایتالیا به مدال برنز دست یافت.