//حسرت جام در دل تیم ملی فوتسال//
سید مهدی فاطمی: ساعتها از شکست دور از انتظار و ناباورانه تیم ملی فوتسال گذشته اما چرایی این اتفاق تلخ همچنان ذهن علاقه مندان را به خود مشغول کرده است.
تیمی که با قرعه ای مناسب مواجه شده و به لحاظ مهره های با تجربه و میدان دیده پتانسیل رسیدن به جمع چهار تیم پایانی و حتی فینال و قهرمانی را داشت، چگونه در برابر حریف نه چندان توانمند خود قافیه را باخته تا به جای ایستادن بر سکوی افتخار، حسرت این فرصت را به خانه بیاورد؟
فوتسال ما پنج سال پیش در کلمبیا با همین بازیکنان و کادر فنی که تجربه کمتری هم داشتند؛ برزیل را شکست داده و در پایان عنوان سومی را به دست آورد اما در لیتوانی مقابل تیمی که همه بضاعتش بهره گیری از چند بازیکن برزیلی بود، مغلوب شده تا عقب گردی عجیب در کارنامه تیم ملی و ناظم الشریعه ثبت شود.
بازی ما با قزاقستان در نیمه نخست برتری بی چون ‌چرای ایران را در پی داشت اما نیمه مربیان را حریف برد که روی اشتباهات تاکتیکی و محاسبات غلط کادر فنی ما بازگشتی رویایی به بازی داشته و صعودی شگفت انگیز به مرحله نیمه پایانی را تجربه کرد.
آنها خوش شانس بودند که تفکر و تدبیر گمشده دیروز درون و بیرون زمین ما بود! ما در شرایطی که دو‌گل از‌حریف پیش بودیم و قزاق ها در دقیقه هشت چهارمین خطا را مرتکب شده بودند، می توانستیم بازی ریسکی را در دستور کار قرار داده و با استفاده بیشتر از نفرات دریبل زن و تکنیکی آنها را وادار به انجام خطای پنجم کرده و با پنالتی های احتمالی نقطه دوم فاصله مان با رقیب را بیشتر می کردیم. برای انجام این مهم زمان زیادی داشتیم اما تیم حاضر روی نیمکت ایران هرگز این تدبیر را به کار نگرفت و رو به بازی تدافعی آورد