آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج و سفیر ورزش کارگری
آرین غلامی استاد بزرگ و یکی از نوابغ شطرنج ایران و جهان در دیدار با مدیرکل ورزشی کارگران به عنوان سفیر توسعه ورزش در بین خانواده های کارگری معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی ورزش کارگری ، مدیرکل ورزش کارگران در دیدار با آرین غلامی جوان شایسته و استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: از ظرفیت جوانانی مثل آرین غلامی که حس وطن پرستی دارند و در قبال جامعه خود احساس مسئولیت می کنند همچنین در سطح اول ورزش شطرنج جهان نام آشنا می باشند در جهت توسعه ورزش بین خانواده های محترم کارگران بهره خواهیم برد.
کمال تنها افزود: آرین غلامی دوبار در مسابقات جهانی از مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خود داری کرده و حس و علاقه زیاد وی به کشورمان قابل تقدیر است .
آرین غلامی که در مسابقات جهانی سوئد از مواجهه با ورزشکار اسراییلی خود داری کرد و مورد هجمه برخی از خارج نشینان قرار گرفت ، می گوید: هرگز از موضعی که دارم عقب نشینی نمی کنم و هر شخصی در زندگی مسئول رفتار و کردار خودش می باشد و اجازه نمی دهم دیگران در کار من دخالت کنند.
وی با استقبال از کمک به توسعه ورزش در بین کارگران و خانواده های ایشان گفت: خوشحالم که آقای تنها مدیرکل محترم ورزش کارگران به ورزش فرزندان کارگران هم توجه دارند و من با افتخار آمادگی دارم که در این مسیر از طریق فضای مجازی و یا برگزاری کلاس های حضوری تجاربم را در اختیار کارگران و فرزندان خوب و مستعد کارگران قرار دهم.
شایان ذکر است که آرین غلامی پس از آنکه در سال ۹۷ در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد این اقدام او بازتاب گسترده ای در ایران و جهان داشت . پس از آن غلامی مورد تمجید مسئولان لشگری و کشوری قرار گرفت. همچنین غلامی به همراه خانواده اش با مقام معظم رهبری دیدار کرد مورد تقدیر ایشان قرار گرفت. غلامی در همین رابطه دیداری نیز با شهید سردار سلیمانی داشت که او انگشتر خود را به یادگار به غلامی داد.