طراحی جدیدترین سیستم اخذ سفارشات رستوران ها از طریق پیامک . در این سیستم کافی است مشتری غذای مورد نظر و تعداد آن را از طریق SMS به سیستم نرم افزاری شما ارسال کند وبلافاصله پس از دریافت ، سیستم به صورت اتوماتیک پیامکی را مبنی بر تایید نهایی به مشتری ارسال و پس از تایید مشتری ، سفارش آماده می شود .از مزایای این سیستم و برتری آن به کالر آیدی ، تلفن های گویا و سیستم های مشابه ، این است که تلفن رستوران شما دیگر خیلی اشغال نخواهد شد و همچنین سرعت سفارش گیری چندین برابر خواهد شد.

در کنار این سیستم ، امکاناتی نظیر ارسال پیامک های مناسبتی و اعیاد به مشتریان و تبریک سالگرد تولد و ازدواج و انواع مختلف اطلاع رسانی به راحتی بهره مند گردید.

همچنین مدیران رستوران ها می توانند با هزینه ای بسیار اندک اقدام به اطلاع رسانی ساکنین مناطق و محله های مختلف از افتتاح شعبات جدید نمایند.به عنوان مثال شما می توانید با ارسال پیامک تبلیغاتی براساس کدپستی به  قدوسی غربی و شهرک گلستان ، تمامی ساکنین این مناطق را از غذاها و منو ویژه خود مطلع کنند.

داشتن یک رستوران پر درآمد و خوب برخلاف تصور، به سادگی امکان پذیر نیست مگر آنکه مدیر رستوران دارای سابقه، حسن سلیقه و مهارت جذب مشتری باشد. با افزایش چشمگیر تعداد رستوران‌ها و رقابت سختی که بین آنها وجود دارد، این‌ کار ساده به نظر نمی‌رسد، چرا که به جرأت می‌توان گفت مردم معمولاً فقط برای صرف غذا به رستوران نمی‌روند، بلکه آنان بیشتر شوق ‌دیدن دیگران را دارند، به عبارت ساده‌ تر مردم به رستوران می‌روند تا مردم را ببینند. در نتیجه شلوغ بودن یک رستوران بهترین وسیله جذب مشتری می­ باشد.

ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد. مسلماً مکان دارای نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران است. بدین معنا که طراحی رستوران کنار دریا با رستوران داخل شهر یا بین جاده ای یکسان نیست. مشتری طبق مکان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیزدارد. ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی برمشتری تاثیر می گذارد.در نتیجه مشتری برطبق مکان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیز دارد. ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد.

اولین نگاه مشتری به بخش آشکاررستوران می باشد سردر و ظاهر ساختمان و سپس دکور ، طراحی میز و صندلی ، نور پردازی ، رنگ ، کف سالن ، وغیرو که نشان دهنده لوکس و مجلل بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به رستوران میکند و همین نکته است که به مشتری القا می کند که قیمت این رستوران چند است. آیا می تواند ازاین رستوران استفاده کند یا خیر؟ مشتری معمولاً برای انتخاب رستوران دلخواه, به شیوه جستجو برای خرید کالاعمل می کند.اگر ظاهرآن جالب باشد, به داخل و مشخصات دیگرآن هم نگاهی می اندازد .

پیام کوتاه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق جذب مشتریان جدید به محیط رستوران و امکانات آن است.

 

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

۱- هنگام صدور فیش غذا شماره تلفن همراه خریدار را درخواست نمایید .

۲- چند دقیقه پس از صرف غذا و خروج وی از رستوران با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به فرآیند مشتری سالاری اهمیت می دهید .

مشتری گرامی از انتخاب شما سپاسگزاریم به امید دیدار مجدد شما در روزهای آتی

۳- ساعتی پس از سفارش مشتری در پیامی در قالب نظر سنجی نظر مشتری را در مورد کیفیت غذا و محیط رستوران جویا شوید .

به نظر شما کیفیت غذاهای رستوران ما چگونه می باشد ؟ ۱ – عالی ۲ – خوب ۳ – متوسط ۴ – بد

۴- هنگامی که غذای جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در قیمت غذاها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید .

مشتری گرامی از این پس می توانید انواع پیتزا را در فست فود سوپراستار شعبه ولیعصر سرو نمایید

۵- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید .

زندگی عشق است افسانه نیست، آنکه عشق را آفرید دیوانه نیست. ولنتاین بر شما مبارک. کافه رئیس

 

۶- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تغییراتی در رستوران خود ایجاد می کنید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.

شعبه جدید مجموعه رستوران های پدر خوب در قصرالدشت  افتتاح شد . منتظر حضور شما هستیم

  مقاله

  اس ام اس | پیامک | کافی شاپ | رستوران