دانلود طرح توجیهی صنایع غذایی نمک یددار

قیمت:10000ریال

 

 

موضوع :

دانلود طرح توجیهی نمک یددار

فرمت فایل: word (قابل ویرایش)

دانلود طرح توجیهی نمک یددار با فایل word )

تعداد صفحه:33

سال ‌هاست که پزشکان و متخصصان از خانواده‌ ها می‌ خواهند که نسبت به مصرف نمک یددار اقدام کنند، اما هنوز هم برخی از خانواده‌ ها دقت لازم در این مورد را ندارند در حالی که فواید استفاده از این نمک برای سلامتی افراد خانواده بسیار اهمیت دارد.
بر همین اساس لازم است همه خانواده‌ ها بدانند که مهم ‌ترین منبع غذایی یُد را مواد غذایی دریایی مانند ماهی‌ های آب شور، میگو، صدف و جلبلک ‌های دریایی تشکیل می‌ دهد، اما مصرف نمک یددار مهم ‌ترین ‌موارد بهداشتی برای از بین بردن اختلالات ناشی از کمبود یُد محسوب می ‌شود که در این بین نمک ‌های تصفیه شده به دلیل خلوص بالا، میزان ید را بهتر و به مدت بیشتر حفظ می ‌کنند.
انسان ید را از مواد غذایی، حیوانی و گیاهی دریافت می‌ کند و آن را به راحتی از راه دستگاه گوارش جذب و توسط غده تیروئید می‌ گیرد و مازاد آن را از راه ادرار دفع می ‌کند.
یافته‌ های پزشکی نشان می ‌دهد در مناطقی که خاک و آب آن دارای ید کافی نیست، میزان ید مواد غذایی برای صحت اعمال تیروئید کفایت نمی ‌کند.
پزشکان معتقدند نیاز مطلوب روزانه به یُد بین 100 تا 300 میکروگرم است که اگر مصرف ید روزانه به کمتر از 100 میکروگرم برسد، ممکن است گواتر بروز کند و در صورتی که به کمتر از 50 میکروگرم برسد به بروز اختلات دیگر ناشی از کمبود ید منجر خواهد شد. مطالعات انجام شده در ایران نشان می ‌دهد، گواتر در اکثر استان‌ های کشور وجود دارد، هر چند کم کاری تیروئید بسیار محدود و فقط در بعضی از مناطق کوهستانی گزارش شده است.
در مناطق کوهستانی اختلال در رشد جنسی(قد و وزن)، عقب ‌افتادگی روانی، کاهش ضریب هوشی، علائم نورولوژیک غیرطبیعی، کاهش شنوایی و اختلال در اعمال سایکوموتور گزارش شده است.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

  تحقیق

  ﻧﻤﻚ ﻳﺪ دار ﻃﺮح ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ - رشد | طرح توجیهی تولید نمک تصفیه شده ید دار با ظرفیت 12000 تن در سال ... | پروژه کارآفرینی تولید و بسته بندی نمک ید دار - فروشگاه فایل | طرح های پر ف