عدم اطمینان و بی ثباتی موضوع چالش برانگیزی است که اشخاص در کسب و کارهای مختلف با آن مواجه می شوند. این مساله می تواند آنها را در مسیر دستیابی به اهدافشان با موانع بزرگی مواجه سازد. در نتیجه، این پرسش مطرح می شود که راهبرد مناسب برای مقابله با این بی ثباتی‌ها در کسب و کار چیست؟ بی شک، پیش بینی آینده با هر میزان توجه و دقت غیر ممکن بوده، اما نادیده گرفتن آن اشتباه بزرگتری محسوب می شود.

ویکرد معمول شامل برنامه ریزی طرح‌های احتمالی و تلاش برای ایجاد تعادل بین مشکلات نادیده گرفته شده و پیش بینی محدودیت‌ها و بی ثباتی‌ها در آینده است. وظیفه آسانی نبوده، اما غیر ممکن نیز محسوب نمی شود. برخی کارآفرینان از شجاعت ویژه‌ای برخوردار بوده و این همان چیزی است که هنگام مواجه با بی ثباتی‌ها و ابهامات چه در هنگام آغاز و چه برای حفظ کسب و کار خود نیازمند آن هستید. در حقیقت، توانایی ارزیابی بی ثباتی‌ها و تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم فعالیت‌ها می تواند مرز بین موفقیت و شکست را مشخص کند.

رویکردهای بسیاری برای مقابله با این شرایط وجود داشته و در ادامه برخی قوانین پایه که رعایت آنها می تواند کمک حال کارآفرینان باشد را به صورت مختصر بررسی می کنیم.

بر بی ثباتی‌های آینده و همچنین مشکلات حال حاضر تمرکز کنید. کارآفرینان موفق تمام وقت و انرژی خود را صرف مشکلات فعلی بدون در نظر گرفتن اثرات و پیامدهای احتمالی آنها در آینده نمی کنند. کارآفرینان باید به این نکته توجه داشته باشند که اثرات بالقوه در آینده می توانند شرایط جریان فعالیت‌های آنها را به طور کامل مختل کرده و با شکست در کسب و کار خود مواجه شوند.

شیوه‌های سنتی را به چالش بکشید. برخی کارآفرینان گمان می کنند محصولات و خدمات ارائه شده از سوی آنها به طور مداوم کارایی لازم برای مشتری‌ها را دارند. اما برای مقابله با بی ثباتی‌ها و موفقیت کسب و کار همواره باید در پی بهبود و ارتقا فعالیت‌ها، محصولات و خدمات خود باشید. در هر کسب و کاری آنچه در گذشته موردی مثبت محسوب شده می تواند در آینده به یک نقطه ضعف و اشتباه بزرگ مبدل شود. در حقیقت، باید خود را از این تله که اولویت‌های پایدار آینده بر عملکردهای مثبت گذشته استوار هستند، رها کنید.

اطمینان بیش از اندازه به آسیب پذیری شما منجر خواهد شد. اگر بر این باور هستید که فرمول پیروزی و نبض بازار را در اختیار دارید، متغیرهایی کوچک در آینده می توانند این طرز فکر و دیدگاه را به طور کامل تغییر دهند. دیر یا زود موردی زیربنایی و اساسی در کسب و کار شما تغییر کرده و با تغییر متغیرها، فرمول پیروزی شما نیز نیازمند تغییر خواهد بود. از این رو، کارآفرینان باید خود را به دقت با شرایط موجود هماهنگ کنند.

فضای کسب و کار می تواند پیچیده باشد و در نتیجه، عملکرد کارآفرینان به واسطه ابهامات و بی ثباتی در آینده به چالش کشیده می شود. صاحبان مشاغلی که دیدگاه و کسب و کار آنها بر اساس پیگیری متغیرها و روندهای جهانی شکل گرفته قادر خواهند بود تا راهبردهای موفقیت کلیدی را در هنگام نیاز اجرا کنند. از این رو، آنها می توانند در نظام اقتصادی همواره در حال تغییر جهان به حیات خود ادامه دهند.

اگر درک درستی از راهبرهای مفید داشته و دیدگاه خود را تغییر دهید، میزان بی ثباتی‌ها در آینده چندان نگران کننده نخواهند بود. به جای پافشاری بر باورها و دیدگاه‌های قدیمی، افق دید خود را گسترش دهید. "استیو جابز"، مدیر عامل فقید شرکت اپل، نصیحت خوبی در این زمینه داشته و همواره به "متفاوت اندیشه کردن" اشاره می کرد. بر همین اساس، می توانید از بی ثباتی‌های آینده به عنوان نردبان رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه

   | بی | ثباتی‌ها | در | کسب | و | کاربا | چه | چیزهایی | مواجه | است؟