1. کاری را انجام دهید که دوست دارید.

قرار است وقت و انرژی زیادی را برای شروع یک کار و تبدیل آن به یک تجارت موفق اختصاص دهید، به همین دلیل خیلی مهم است که واقعاً از انجام آن کار لذت ببرید.

  1. زمانی کار جدید را شروع کنید که هنوز استخدام کار قبلی هستید.

تا چه مدت می‌توان بدون پول زندگی کرد؟ نه خیلی زیاد! و ممکن است زمان زیادی طول بکشد که کار جدیدتان رونق بگیرد و برایتان سوددهی کند. وقتی همزمان با شروع کار جدیدتان هنوز جای دیگری کار کنید و حقوق داشته باشید، می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های زندگی برایید.

  1. تنهایی شروع نکنید.

برای شروع یک تجارت جدید نیاز به یک گروه پشتیبان داریدو یک عضو از خانواده یا یکی از دوستانتان می‌تواند ایده‌های خوب و مفیدی به شما دهد و دلسوزانه به حرف‌های شما گوش دهد. حتی می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. وقتی می‌خواهید کار جدیدی را شروع کنید داشتن یک راهنمای کارآموخته بسیار کمک‌حالتان خواهد بود.

  1. اول مشتری‌های خودتان را پیدا کنید.

نباید صبر کنید تا رسماً کارتان را شروع کنید و بعد مشتری جذب کنید، زیرا کار شما بدون مشتری باقی نخواهد ماند. قبل از شروع ارتباطات لازم را برقرار کنید و محصولات و خدماتتان را به افراد مختلف معرفی کنید.

  1. یک برنامه کاریش بریزید.

دلیل اصلی برای داشتن یک برنامه کاری این است که به شما کمک می‌‌کند زمان و هزینه زیادی برای شروع کاری که موفق نخواهد شد تلف نکنید. یادتان باشد لازم نیست برای هر ایده کاری که به ذهنتان می‌رسد یک برنامه کامل طراحی کنید؛ یک طرح کلی از کار هم کفایت می‌کند.

  1. تحقیق کنید.

برای طراحی برنامه کار باید به اندازه کافی درمورد آن تحقیق کنید، اما این فقط یک شروع است. وقتی می‌خواهید کار جدیدی را آغاز کنید، باید در آن صنعت، محصولات یا خدمات استاد شوید. می‌توانید قبل از اینکه کار خودتان را شروع کنید، در جایی مرتبط با آن رشته کار کنید.

  1. کمک تخصصی بگیرید.

از طرف دیگر، فقط به این دلیل که می‌خواهید کاری را شروع مکنید، به این معنی نیست که درمور همه چیز متخصص هستید.اگر حسابدار یا کتابدار نیستید، باید یکی استخدام کنید. اگر باید یک قرارداد بنویسید، و وکیل نیستید، یک وکیل بگیرید. برای اینکه کارهایی که در آن تخصص ندارید را خودتان انجام دهید، در طولانی‌مدت وقت و هزینه بیشتری را تلف خواهید کرد.

  1. سرمایه لازم را به دست آورید.

اگر لازم است پس‌انداز کنید. برنامه مالیتان را به دقت بررسی کنید. انتظار نداشته باشید که برای شروع کردن یک کار وقتی وارد بانک می‌شوید، پول لازم را بگیرید و بیرون بیایید. آنهایی که وام کاری می‌دهند زیاد از ایده‌های جدید استقبال نمی‌کنند و علاقه‌ای به بیزنس‌های بدون سابقه ندارند.

  1. از همان ابتدا حرفه‌ای شروع کنید.

مردم باید بدانند که همه چیز درمورد شما و کارتان حرفه‌ای است. این یعنی باید همه چیزهای لازم برای یک بیزنس درست مثل کارت ویزیت، تلفن و آدرس ایمیل را داشته باشید و با مردم حرفه‌ای و مودبانه برخورد کنید.

  1. به مسائل قانونی و مالیاتی فوراً رسیدگی کنید.

آیا لازم است کارتان را ثبت کنید؟ ایا لازم است کارمندان یا کارگرهایتان را بیمه کنید؟ شرکتتان را چطور؟ کاری که انتخاب کرده‌اید چه تاثیری بر موقعیت مالیاتی شما می‌گذارد؟ درمورد مسئولیت‌های قانونی و مالیاتی خود بیشتر مطالعه کنید و بر طبق آن رفتار کنید

عمل کردن نکاتی که در بالا بیان شد باعث می‌شود شروع کردن کار برای شما ساده‌تر شده و با استرس کمتری همراه باشد.

شما برای کسانی که می‌خواهند یک کار جدید را شروع کنند چه توصیه‌هایی دارید؟

  مردمان

  هاوژین قربانی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه کارجویان و حقوق‌بگیران | فنون کاریابی و تقاضای استخدام | فنون ارتقای شغلی و افزایش حقوق | مهارت‌های ضروری مدیران

  10 | نکته | مفید | برای | شروع | یک | تجارت | موفق