افراد خوشبخت افرادی هستند كه اعتماد به نفس در آنان زیاد است. برای خود احترام قایلند و مهمتر این كه در هر موقعیتی قادرند این نوع اعتماد به خود و احترام برای خویشتن را حفظ كنند. برای زندگی شور و شوق زیادی دارند. و از زیباییهای حیات لذت می برند. این افراد مایلند ناشناخته ها را بشناسند و به گشودن راز و رمزهای زندگی علاقه مندند و زندگی و حیات را نوعی معجزه می دانند، نه مایه زحمت و پریشانی.
فرد خوشبخت در مواقع ضروری خطر می كند و قبول خطر از طرف او با عقل سلیم و تلاش لازم همراه است. به جای شكوه و شكایت عمل می كند و می داند كه ناله و شكایت كردن مشكل او را حل نمی كند. هرگز زندگی كنونی خود را با نگرانی برای اینكه در آینده چه پیش خواهد آمد، تلف نمی كند و بیشتر اوقات خود را صرف انجام دادن فعالیتهایی می كند كه به رفع مشكلاتش كمك كند.
او در چنین شرایطی بدون احساس غم و پریشانی درباره آنچه در گذشته برایش پیش آمده یا انجام گرفته است، می تواند از تكرار اشتباههای خود جلوگیری كند. در تلاشهای خود پشتكار و استقامت نشان می دهد و اگر موانعی در راه او پیش آید، فعالیت و پشتكار او نیز شدت بیشتری می یابد.
این فرد بیشتر تحت تأثیر انگیزه ها و نیازهای سطح بالاتر مثل درك و ستایش از زیبایی و زیباشناسی، عشق و احترام، عدالت، صلح جهانی و نظایر آن است تا نیازهایی مثل گرسنگی و ایمنی.
فرد خوشبخت می داند كه خود او دنیای درونی اوست و خودش سازنده شادیهای زندگی اش می باشد و از این رو هیچ گاه شادی، عشق، احساس موفقیت و رضایت را از زندگی طلب نمی كند، بلكه شخصاً این احساسات و هیجانها را به زندگی وارد می نماید.
در ارتباط با دیگران احساس رقابت آزاردهنده ندارد و برای اندازه گیری موفقیت خود كمتر خود را با دیگران مقایسه می كند.
این فرد می داند كه همیشه می تواند مورد تأیید دیگران قرار گیرد، بنابراین فكرش را بیش از حد مشغول این نیاز نمی كند. نسبت به حقوق ذاتی افراد دیگر برای انتخاب راه خود تا جایی كه به حقوق دیگران صدمه نرسد، احترام قایل است و رفتار او نیز در همین راستا می باشد.
او زندگی را پر اهمیت ترین تجربه حیات می داند و نسبت به زندگی و موهبتی كه برای تجربه زندگی به او داده شده است، قدردانی می كند. همه آن چیزهایی را كه طبیعت در وجود او به ودیعه گذاشته است بخوبی می شناسد و استعدادهای خود را پرورش می دهد و از بابت آن نیز شاد است.
او خسته شدن، كسل بودن یا بی علاقگی نسبت به زندگی را نمی شناسد. نسبت به زندگی اغلب سرشار از احساس لذت است. بدون تظاهر و تزویر، بی تكلف و فروتن است و این توانایی را دارد كه بتواند از هر چیزی به طور واقعی لذت ببرد و شاد باشد.
فرد خوشبخت همه فعالیتها و سرگرمی های زندگی مثل ورزش، گردش، پیاده روی، خواندن شعر و كتاب و معاشرت را دوست دارد و بخشی از اوقات خود را صرف این فعالیتها می كند.
وقت خود را صرف سرزنش كردن اطرافیان خود (به دلیل نقایص یا كمبودهای آنان) نمی كند و به جای آن می كوشد تا اشكالهای خود را رفع كند.
 
زهرا زحمتكش

 

  روزنامه قدس

  Elnur Naghinezhad

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | دانستنی‌ها و اطلاعات عمومی | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی

  موفقیت | خوشحالی | زندگی شاد | پیشرفت | قدس