این جـمله آنقـدر این روزها استفـاده مــی شود و بــا اینکه
مـی دانیـم حقیــقت دارد، آن را نادیده می گیریم. همه مـا
مــی خواهیم باور کنیم که خلاص شدن از دست ناراحتیها
راه بسیـار ساده ای دارد امـا حـرفـم را بـاور داشته باشید،
ایـنکه بتوانیم بر احساساتمان غلبه کنیم و به خودمان یاد
بدهـیم کـه چـــطور شاد و خوشحال باشیم، خیلی خیلی
سخت تر از پول درآوردن است.

اکثــر ما در جایی از زندگی با افرادی روبه رو می شویم که
باوجود ثروت و شهرتشان، کمتر از آنچه ما انتظار داشتیم،
شـاد و خوشبخـت بـــوده اند. تعجب برانگیز است که تعداد
زیـادی از افــراد ثـروتـمند آن قـدر کـه مـا تـصور مـی کنـیـم،
خـوشبخــتی را تجربه نمی کنند. تحقیقی که در دانشگاه
ایلینوییس انجام گرفت، نشـان می دهد کـــه بیــش از 30
درصد از ثـروتمندترین مـردم امـــریکا بــــه انـدازه آنهایی که
درآمدی متوسط دارند احساس خوشبختی نمی کنند.

آیا تا به حال دقت کرده اید که بیشتر افراد بدبخت و بیچاره که هر روز با آنها برخورد میکنید، افراد ثروتمندی هستند؟ بدبختی که این افراد متحمل آن می شوند به خاطر این نیست که پول کافی برای خریدن یک غذای درست و حسابی را ندارد. به این خاطر است که همه انسانها توقع بیشتری از پول دارند. پول نمی تواند همه آنچه که میخواهید را برای شما بخرد، اما در نظر آنهایی که همه چیزشان را برای پول می دهند، قبول اینکه برای رسیدن به موفقیت جزئی باید خیلی تلاش کنند مشکل است.  

پس اگر شما هم جزء دسته آدم های ناراحتی هستید که فکر می کنید پول پاسخ مشکلات شماست، لازم است که بیشتر در این مورد فکر کنید. شما فقط به خاطر احساسات خودتان است که احساس خوشبختی نمی کنید. جمله ای هست که میگوید، "اگر الان و اینجا خوشحال نباشی، هیچوقت خوشحال نخواهی شد." این جمله مفهوم بسیار عمیقی دارد. یک کودک بی پول که زیر باران خیس آب شده است، می تواند با تصور یک حمام داغ شاد و خوشحال شود درحالیکه همان باران برای یک مرد ثروتمند می تواند خاطرات بدی را به ذهن بیاورد چون معشوقه اش را از دست داده است. مسئله این است که بفهمیم شادی و خوشبختی مسئله ای نیست که بتوانیم با چیزی خارجی، حال چه پول باشد چه هر چیز مادی دیگر، آن را به دست آوریم. خوشبختی چیزی است که خودتان می توانید آنرا در هر موقعیتی که باشید انتخاب کنید. شرایط و موقعیت نیست که ممکن است بد باشد یا خوب باشد، طریقه نگاه کردن شما به آنهاست که آنها را خوب یا بد می کند.

البته پول مهم است و به ما کمک می کند که لذت بیشتری از زندگی ببریم. اما در همان حال، پول خیلی زیاد، با خود خوشبختی نمی آورد. باید این را خوب بفهمید.


پول خوشبختی نمی خرد

معلوم است اگر 10 هزار تومان به کسی بدهیم، مرکز لذت در مغز او به همان اندازه ای که اگر به او غذا، همسر

  مردمان

  هاوژین قربانی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه کارجویان و حقوق‌بگیران | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران

  آیا | پول | شادی | و | خوشبختی | می | آورد؟