یکی از موثرترین اسرار موفقیت برای افزایش سود، تمرکز بر انجام فعالیت‌های درآمدزا در مقابل فعالیت‌های غیردرآمدزا است.

در حقیقت، برخی از وظایف روزانه صاحبان کسب و کار به طور مستقیم موجب درآمدزایی شده و برخی دیگر چنین شرایطی ندارند. البته این به معنای آن نیست که وظایف غیر درآمدزا، امور مهمی محسوب نمی شوند.

صاحبان کسب و کار در طول ساعات کاری خود موظف به انجام اموری هستند که اگرچه ارتباطی با درآمدزایی ندارند اما رسیدگی به آنها برای تداوم پیشرفت ضروری است. در این میان، آگاهی از تفاوت میان این دو حوزه برای مدیریت موثر زمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مساله به تنظیم برنامه کاری سودآورتر کمک می کند زیرا صاحب کسب و کار زمان بیشتری را صرف فعالیت‌های درآمدزا می کند.

از این رو، در ادامه این مطلب چند نکته کلیدی برای تشخیص وظایف درآمدزا را بررسی می کنیم.   طرح پرسش از خود  

هر زمان که قصد انجام شروع کاری را دارید با خود این پرسش مهم را مطرح کنید که "آیا این کار فعالیتی پولساز محسوب می شود؟" اگر پاسخ مثبت است به فعالیت خود ادامه دهید، اما با ارائه پارسخ منفی باید درباره این که آیا انجام دادن آن ضروری بوده یا تنها موجب هدر رفتن زمان می شود، تصمیم گیری کنید. در حقیقت، فعالیت‌های این چنینی را به زمانی موکول کنید که برای تلف کردن زمان وقت کافی دارید.

اگر قصد دارید تا افزایش درآمدها و سود خود را تجربه کنید باید در طول ساعات کاری به بهترین شکل ممکن از زمان خود بهره برداری کنید. اگر همچنان از این مساله مطمئن نیستید، این پرسش را با خود مطرح کنید که "آیا فعالیت‌های پولسازی وجود دارند که امروز باید انجام شوند؟" اگر گزینه‌ای وجود دارد آن را در ابتدا انجام داده و وظایف دیگر را به زمان دیگری موکول کنید.

با آغاز هر روز، شما از این قدرت برخوردار هستید تا درباره مسیر حرکت و فعالیت‌های خود تصمیم گیری کنید. این که امروز چه کاری را باید انجام دهید تا موجب پیشرفت کسب و کار، افزایش درآمد و سود و در نهایت نزدیک‌تر کردن شما به عنوان فردی موفق در زمینه کسب و کار شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیش از آغاز کار روزانه خود باید نسبت به این قبیل موارد آگاهی داشته باشید.   اختصاص زمان کافی برای تفکر  

مطالعات انجام شده درباره فعالیت مغز نشان داده‌اند که اکثر انسان‌ها در چرخه‌های زمانی 90 دقیقه‌ای به تفکر می پردازند. از این رو، حداقل به مدت 90 تا 120 دقیقه بدون وقفه درباره وظایف درآمدزای خود تفکر کنید. طی این بازه زمانی، خود را از عواملی مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و تلفن‌های همراه که موجب حواس پرتی می شوند به طور کامل دور کنید.

در این شرایط باید 100 درصد تمرکز و انرژی خود را به سوی آنچه که قرار است انجام دهید، معطوف کنید. این مساله سبب می شود تا خیلی زودتر از آنچه تصور می کنید، جریان برنامه ریزی فعالیت‌های خود را شکل دهید. طی این روند ممکن است به گزینه‌های مختلفی دست یابید. از این رو، ارتباط بهترین گزینه‌ها با وظایف درآمدزا الزامی است.   محول کردن وظایف  

شاید برای بسیاری از صاحبان کسب و کار دشوار باشد تا وظایف غیر درآمدزای خود را به دیگران محول کنند. اما سرانجام باید گزینه‌ یا گزینه‌هایی را برای انجام اموری که به طور مستقیم در درآمدزایی نقش نداشته، اما ضروری هستند را انتخاب کنید. این مساله می تواند به وسیله استفاده از فناوری اتوماسیون، استخدام حسابدار، منشی، دستیار مجازی و ... انجام شود. هر اقدامی که وقت بیشتری را برای انجام وظایف سودآور و پولساز به شما می دهد، در همین راستا قرار می گیرد.

برخی اوقات مجبور هستید برای گزینه‌های مانند طراح لوگو یا وبسایت که تنها یک بار در این مسیر به شما کمک می کنند، پول بیشتری از آنچه هنگام انجام وظایف درآمدزای خود کسب می کنید، پرداخت کنید. اما افرادی که به طور مرتب با شما همکاری می کنند از این مساله مستثنی بوده و همواره باید این نکته را به خاطر داشته باشید.   نکات کلیدی  

وظایف درآمدزا را شناسایی کنید.

بیشتر وقت خود را برای تحقق آنها صرف کنید.

برای برنامه ریزی و تفکر درباره جریان انجام آنها زمان کافی اختصاص دهید.

تا حد ممکن وظایف غیر درآمدزا را به دیگران محول کنید.

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  مهارت‌های بازاریابی و فروش

  افزایش | سود | با | تمرکز | بر | فعالیت‌های | درآمدزا