در کارم که کمک به دیگران برای رسیدن به تغییری که می خواهند است، یاد گرفتم که اکثر ارباب رجوع هایم خوب معنی تغییر را درک نمی کنند. وقتی می بینند که تغییر چقدر ساده امکانپذیر است، هیجان زده می شوند و فکر می کنند که واقعاً می توانند تغییر کنند و یک دنیای کاملاً جدید برایشان گشوده می شود.

جایی که افراد درمورد تغییر کمی سردرگم می شوند این تفکر اشتباه است که برای تغییر کردن، باید تغییرات بزرگ و سخت در زندگیتان رخ دهد تا تفاوت را مشاهده کنید.

این به هیچ وجه درست نیست. یک تغییر کوچک، اگر درست باشد، می تواند دستاوردهای بزرگی را برایتان به همراه داشته باشد.

برای مثال، هواپیمایی که از آتلانتا به هاوایی پرواز می کند اگر یک درجه در انتخاب مسیرش اشتباه کند، سر از استرالیا درمی آورد. وقتی این مسئله را به زندگی خودمان تعمیم می دهیم، می بینیم که ایجاد فقط یک تغییر کوچک اما درست در روند زندگیمان، تفاوت زیادی در آن ایجاد خواهد کرد.

مردی را می شناختم که هیکل خیلی چاق و بد قواره ای داشت و تصمیم گرفت که شروع به دوندگی کند. روز اول، یک تغییر کوچک در روزش ایجاد کرد. از صندوق پست جلوی خانه خودش را تا صندوق پست جلوی خانه همسایه دوید و برگشت. او توانست با اضافه کردن یک صندوق پست دیگر به هر بار دویدنش، امسال در مسابقه ماراتن شرکت کند.

تغییرات کوچک، دستاوردهای بزرگ

اجازه بدهید یک مثال از یکی از ارباب رجوع هایم برایتان بگویم. این فرد واقعاً دوست داشت که یک برنامه پس انداز برای خودش داشته باشد اما فکر می کرد که برای شروع هیچ پولی ندارد.

تجربه می گوید اگر به جای درست نگاه کنید، همیشه کمی پول آنجا هست. متوجه شدیم که او هر روز صبح در راه رفتن به محل کارش، 2 هزار تومان برای خریدن یک سودا و یک عدد شکلات خرج می کند. این مقدار کم پول، در هفته 10 دلار، در ماه تقریباً 43 دلار ظرف یک سال 500 دلار می شود.

اگر آن 2 دلار را هر رور در قلکتان بیندازید می بینید که پس انداز خوبی خواهید داشت که همه ن مدیون ایجاد یک تغییر کوچک در وضعیت دخل  و خرجتان است.

تغییرات کوچک، دستاوردهای بزرگ

خوب اجازه بدهید حالا اینها را وارد زندگی خودمان بکنیم. یک چیزی که همیشه دوست داشتید تغییر دهید را انتخاب کنید، فقط یک چیز کوچک که همیشه دوست داشته اید آنرا به طریقی دیگر انجام دهید. مثلاً ترک چای، پیاده روی عصرها، زودتر خوابیدن شب ها، گوش کردن به حرف بچه هایتان، لبخند زدن به همسرتان، و امثال آن. همه اینها تغییرات کوچکی هستند که می توانند نتایج بسیار بزرگی به همراه داشته باشند.

پیشنهاد من این است:

این روش را امتحان کنید و ببینید آیا نتیجه می گیرید یا نه. برای هفته آینده فقط یک کار کوچک را به طریقی متفاوت انجام دهید و نسبت به آن خودتان را متعهد کنید.

مطمئنم نتیجه خوبی می گیرید طوری که این تغییرات کوچک را در زندگیتان بیشتر و بیشتر می کنید. آنوقت است که زندگیتان به کل متفاوت از قبل می شود.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | ویژه کارجویان و حقوق‌بگیران | مهارت‌های ضروری مدیران | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی

  انگیزه: | تغییرات | کوچک | | دستاوردهای | بزرگ