تاكنون تشكیل پنج پایگاه اطلاعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده كه شامل ایجاد پایگاه اطلاعات ظرفیت‌های تولید، محصول، منابع طبیعی، نیروی كار و بنگاه‌ها است.

در این پروژه متقاضیان با ثبت اطلاعات خود شناسه كسب و كار دریافت می كنند كه از این پس برای دریافت هر گونه خدمتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به ارایه این كد شناسایی خواهند بود. البته در حال حاضر بسیاری از فرآیندهای بخش الكترونیكی شده و از طریق این شناسه ارائه خدمات صورت می پذیرد.

بر این اساس، فعالان تمام بخش‌های صنعت ومعدن همواره باید كد شناسه خود را همچون كد ملی در اختیار داشته باشند، زیرا به زودی ارائه تمام خدمات وزارت منوط به داشتن این كد شناسایی خواهد بود.

این كار باعث می‌شود تمامی اطلاعات در قالبی یكپارچه ذخیره شده و دیگر نیاز به دریافت اطلاعات تكراری از متقاضیان نباشد.

شفاف سازی اطلاعات، تسریع در روند خدمات دهی ادارات، یكپارچه سازی اطلاعات در نهادهای مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و بسیاری موارد دیگر از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود. همچنین بعد از تكمیل این برنامه، اطلاعات واحدها از حالت جزیره‌ای خارج شده و به صورت یكپارچه و كامل استفاده خواهد شد.

در همی حال, تهیه پایگاه اولیه اطلاعات واحدهای معدنی هم در دستور کار است و از معدنكاران در خواست شده است نسبت به ثبت نام در سایت و دریافت شناسه اقدام كنند.

‌علاوه بر این فرآیندهای ارائه خدمات به معادن در حال الكترونیكی شدن است و از این پس ارائه هرگونه خدمتی به معادن از طریق سامانه های اعلامی و بر اساس شناسه مذكور صورت می پذیرد و چنانچه واحدی این شناسه را نداشته باشد امكان دریافت خدمات از وزارت صنعت را نخواهد داشت.

از این رو دارندگان پروانه بهره برداری معادن باید از طریق آدرس http://amarsanat.mim.gov.ir به سامانه ظرفیت‌های تولید مراجعه كرده و نسبت به تكمیل یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

باز هم تأکید می شود از این پس ارائه هرگونه خدمات به معادن (در سطح سازمان و ستاد) منوط به ثبت اطلاعات، اخذ شناسه ازسامانه مذكور و ثبت اطلاعات تولید در سامانه آمار تولید خواهد بود.

  کارستان

  سمیه خدایی

  قوانین و مقررات عمومی کاری | مراحل اجرایی امور اداری | دانستنی‌های مهم حقوقی