صاحبان وب سایت ها همواره در پی اتخاذ راهکارهایی برای افزایش بازدید از وب سایت خود هستند. این مساله برای صاحبان مشاغل، به ویژه کسب و کارهای آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع، بدون جریان مستمر بازدیدکنندگان نمی توان امید چندانی به تحقق اهداف و کسب موفقیت در این حوزه داشت.

نوشتن مقاله، یکی از گزینه های مناسب برای جلب توجه هدفمند افراد به حوزه فعالیت شما است. از این طریق، حتی هنگامی که مشغول به کار نیستید، می توانید روند افزایشی بازدید از وب سایت خود را تجربه کنید.

برای موفقیت بازاریابی مقاله ای، شناسایی مخاطبان هدف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو، پیش از آغاز فعالیت خود باید درباره بازار هدف خود تحقیق کنید. می توانید کار خود را با طرح پرسش هایی ساده مانند قرار است چه کسانی با کالا و خدمات شما آشنا شوند؟ و اینکه در چه بازه سنی قرار دارند؟ آغاز کنید. سوالاتی به ظاهر ساده اما در عمق کلیدی برای تعیین بازار و مخاطبان هدف.

افرادی که در پی کسب اطلاعات آنلاین هستند از کلیدواژه ها استفاده می کنند. بر همین اساس، شناسایی کلیدواژه هایی که در یافتن اطلاعاتی که ارائه می کنید، موثر هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. برای این کار می توان از ابزار کلیدواژه گوگل و یا موتورهای جستجو دیگر استفاده کرد. سپس، لیستی از تمامی کلیدواژه های احتمالی که می توانند با مخاطبان هدف شما در ارتباط باشند را تهیه کنید.

گام بعدی، نوشتن مقاله های مناسب با حوزه فعالیت‌ شما است. این مقاله ها باید به بازدیدکنندگان در حل مشکلاتشان کمک کرده و پاسخگوی پرسش های آنها باشد. در واقع، یک مقاله خوب می تواند آنها را مرحله به مرحله تا برطرف شدن مشکلاتشان هدایت کند. نیازی به نوشتن مقاله های طولانی نیست زیرا مقاله های کوتاه در جذب مخاطب موثرتر هستند. مقاله های که 400 تا 500 کلمه را شامل می شوند، نمونه های مناسبی محسوب می شوند.

پس از شروع مقاله نویسی باید به این پرسش توجه کنید که آیا به اندازه کافی مقاله می نویسید؟ روزانه باید چهار یا پنج مقاله بنویسید زیرا در غیر این صورت بازنده خواهید بود. دلیل این مساله نیز ساده است زیرا نمایش مطالب شما در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، یاهو و بینگ، فرایندی زمان‌بر محسوب می شود.

برای اینکه بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید باید هر روز مطالب جدید و متنوعی را در وب سایت خود قرار دهید. از این رو، یک طرح مشخص را برنامه ریزی کرده و شروع به نوشتن کنید. این مساله از ارکان اصلی بازاریابی مقاله ای محسوب می شود.

نکته دیگر که در افزایش بازدید از وب سایت شما موثر است تعداد پیوندها یا لینک های مرتبط با آن است. موتورهای جستجوی اینترنتی از این ویژگی برای شناسایی میزان بازدید از وب سایت ها به منظور قرار دادن آنها در صفحه نخست جستجوی خود استفاده می کنند.

نوشتن روزانه مقاله ها و انتخاب کلیدواژه های مختلف و دقیق به بالا آمدن وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک شایانی می کند. هنگامی که این مساله رخ داد، می توانید مطمئن باشید که همه چیز هیجان انگیزتر شده و در مسیر موفقیت قرار گرفته اید.

عامل کلیدی برای افزایش آمار بازدیدکنندگان، حصول اطمینان از محتوای غنی وب سایت‌تان است. می توانید مطالب و مقاله های خود را در بخش های مختلف دسته بندی کرده و بیش از پیش به جلب نظر بازدیدکنندگان کمک کنید.

  کارستان

  مریم خدایی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | مهارت‌های بازاریابی و فروش | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی