تاریخچه خانواده گروس ونور با ازدواج مری داویز و سر توماس گروس ونور در سال 1677 میلادی شروع می‌شود. مری 500 جریب از زمین‌های شمالی تامس تا غرب شهر لندن را به ارث برده بود. سر توماس نیز از نوادگان خانواده‌ای بود که نسل آن به ویلیام فاتح می‌رسید. زمین‌های مری تا دهه 1720، زمانی که این خانواده بخش شمالی را که به می‌فر شهرت دارد گسترش داد، تقریبا دست نخورده ماند. چند نسل بعد در دهه 1820 تمرکز خانواده به سمت زمین‌های جنوبی، بلگراویای کنونی، تغییر کرد. خانواده گروس ونور در قرن 20 نیز همچنان به گسترش املاک خود با خرید دارایی‌هایی در لندن ادامه داد.
جرالد کاوندیش گروس ونور در 22 دسامبر سال 1951 در اوماگ در کانتری تایرون در ایرلند شمالی متولد شد. او فرزند رابرت جورج گروس ونور، دوک پنجم وست‌مینیستر و‌هان ویولا مود لایتلتون است. جرالد کاوندیش در کودکی در جزیره‌ای در وسط دریاچه ارنه در ایرلند شمالی بزرگ شد و تحصیلات ابتدایی را در ایرلند شمالی گذراند و سپس به مدرسه سانینگ‌دال رفت. او سپس به مدرسه هارو رفت. گروس ونور پس از اتمام مدرسه هارو نتوانست در امتحان ورودی آکادمی سلطنتی نظامی سند هارست موفق شود. وی اما در سال 1970 به عنوان سواره نظام به ارتش نیروی زمینی پیوست. گروس ونور سپس در سال 1973 در آکادمی سند هارست پذیرفته شد و پس از آن فرمانده بخش سواره نظام «اسب ایرلند شمالی» از نیروی زمینی بریتانیا در شمال ایرلند، هنگ سواره نظام چشایر که توسط اجدادش ایجاد شده بود‌ و سواره نظام ملکه شد. او همچنین به مقام کلنل افتخاری هنگ‌های مختلفی شامل رگت (هنگ) هفتم منصوب شد.
جرالد کاوندیش گروس ونور مالک گروه املاک بریتانیایی گروس ونور نیز هست. این گروه دارایی‌های شرکت خانوادگی گروس ونور در لندن و املاک کشاورزی آن در چشایر و اسکاتلند را ساخته و مدیریت می‌کند. این گروه در حال حاضر یک شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری روی املاک بزرگ در سطح بین‌المللی است که در ایالات‌متحده آمریکا، کانادا، برزیل، استرالیا، ژاپن و کشورهای مختلف اروپا فعالیت می‌کند. در سال 2003 در حدود 40 درصد از درآمد خالص اجاره‌ای گروه از ایالات‌متحده به دست آمد. گروه گروس ونور از سازندگان اصلی لیورپول وان (که نام قبلی آن پروژه پردایز بود) در لیورپول است که شامل 180 فروشگاه، 35 رستوران و کافی شاپ، 700 آپارتمان و 3 هتل می‌شود. گروه گروس ونور همچنین در حال انجام برنامه‌ای برای حفاظت و ترمیم املاک و بناهای لندن است.
گروس ونور در سال 2004 با ارتقا به رتبه سرلشگر به مقام جدید دستیار رییس دفاع منصوب شد. در سال 2007، گروس ونور پس از 4 سال خدمت در وزارت دفاع مسوولیت 50000 سرباز و 138000 دانشجوی دانشکده افسری را به سرلشگر سایمون لیلر سپرد.
جرالد کاوندیش گروس ونور در سال 2005 به مقام ریاست دانشگاه چستر درآمد. او در سال 2008 به خاطر خدماتش در ارتش به مقام قهرمان بث (CB) برگزیده شد. او همچنین نایب رییس افتخاری موسسه خدمات سلطنتی، موسسه مطالعات دفاع و امنیت ملی بریتانیا است.
کاوندیش با داشتن املاک وسیعی در لانسشایر، چشایر و اسکاتلند و همچنین در می‌فر و بلگراویا در مرکز لندن، یکی از بزرگ‌ترین زمینداران بریتانیا است. وی املاک گسترده‌ای نیز در کانادا و اسپانیا دارد. گراس ونور در سال 1978 با ناتالیا آیشا فیلیپس، دختر سرهنگ دوم، ‌هارولد پدرو خوزه فیلیپس ازدواج کرد. همسر او از نوادگان غیر مستقیم شاعر روسی آلکساندر پوشکین است. گروس ونور سه دختر و یک پسر دارد.

  کارستان

  سمیرا ربیعی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | سرگذشت برندهای معروف | زندگی‌نامه کارآفرینان بزرگ | مصاحبه با کارآفرینان برتر

  دوک‌های | میلیاردر | و | زمیندار | ایرلندی