رزومه خلاصه ای یک یا دو صفحه ای است از آموزش ها، مهارت ها، دستاوردها و تجربیاتی که به دست آورده اید. هدف از رزومه این است که به شما امکان دهد تا پایتان را به جایی جدید باز کنید. برای آماده کردن موفق رزومه ، نیاز دارید بدانید که چگونه تجربیات و دستاوردهای خودتان را در یک یا دو صفحه بررسی، خلاصه و ارائه دهید. دستاوردها بطور دقیق و خلاصه به اختصار تهیه می شوند. رزومه بلیطی برای مصاحبه است جایی که می توانید خودتان را بفروشید.

نوشتن رزومه عالی لزوما بدن معنی نیست که باید قواعدی را که شنیده اید دنبال کنید. حتما نباید یک صفحه باشد  یا اینکه فرمت خاصی داشته باشد. هر رزومه یک نوع ارتباط بازاریابی است. باید مناسب جایگاه شما باشد و دقیقا همان کاری را انجام دهد که می خواهید.

تحقیقات نشان می دهد که به  رزومه شما بطور سریعی نگاه می شود به جای اینکه خوانده شود. ده تا بیست ثانیه همه زمانی است که شما در اختیار دارید تا کارفرما را به خواندن بیشتر ترغیب کنید. بدین معنی است موقعی تصمیم به مصاحبه  با فرد مورد نظر  دست خواهند زد که رزومه اثر کلی اولیه را گذاشته باشد و تصویر سریعی را به خواننده بدهد و می تواند آن ها را متقاعد کند که وی شرایط لازم را برای مصاحبه دارند. در نتیجه نصف بالایی صفحه اول رزومه تان می تواند سازنده یا مخرب باشد. با زمانی که آن ها صرف خواندن خطوط اولیه می کنند شما می توانید علاقه شان را جلب کند یا بر عکس در این امر ناکام بمانید. این چرایی این است که می گوییم که رزومه تان یک کار تبلیغاتی است. چون آرزو دارید که نتیجه مشابه تبلیغات خوب داشته باشد و باعث ایجادواکنش شود. برای نوشتن یک رزومه موثر باید یاد بگیرید که چگونه تبلیغاتی قدرتمند در عین حال دقیق و ظریف بنویسید. بدتر از همه این حقیقت است که اکثر ما بطور طبیعی به بازاریابی فکر نمی کنیم و احتمالا به دنبال فروختن چیزی نیستیم. اما اگر می خواهید شانس خود را برای گرفتن شغل را تا جایی که ممکن است افزایش دهید عاقلانه خواهد بود که یاد بگیرید تا رزومه ای عالی بنویسید.

نیاز نیست که ادعایی کنید که واقعا صحیح نیست. لازم است که توازن را رعایت نمایید. مردم اغلب و بیشتر محصولی را با بهترین تبلیغات می خرند نسبت به آن محصولی که بهترین است. خبر خوب این است که اگر می خواهید می توانید یاد بگیرید که رزومه ای عالی بنویسید. با کمی تلاش اضافی، معمولا واکنش بهتری را از کارفرما نسبت به کاندیداهای دیگر می توانید به دست آورید.

  کارستان

  هاوژین قربانی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | اخبار کسب و کار و اقتصادی | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | ویژه کارجویان و حقوق‌بگیران | فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | رزومه‌نویسی و درخواست شغلی | فنون کاریابی و تقاضای استخدام | مهارت‌های ضروری مدیران

  رزومه | نویسی