آیا امکان دارد که بینظمی هـا و آشفتگی های ایجاد
شده در رویارویی با مسائل مختلف را برطرف کنیم؟
ایــجاد تـوازن در کارها، حفظ رابطه ها و مدیریت خانه شاید
بـرای قـوی تـریـن زنـان هـم کـاری بسـیـار دشــوار بـــاشد.
فـصلهایی هست که در آن چنان مشغول و پرکار میـشـویم
که فقط آرزو داریم که بتوانیم کارهایمان را با حداقل اشتباه
انجام دهیم.

برای خود من، بعد از تغییر رابطه هایم، خیلی سخت بود که بتوانم نظم را دوباره به خانه ام برگردانم. فرزندانم که درگیر مدرسه و فعالیت های ورزشی بودند، و برنامه کاری همسرم هم به هیچ وجه با برنامه کاری من سازگاری نداشت. متدهای بسیاری را برای تنظیم برنامه های خانوادگی امتحان کردم. هر طرح و نقشه جدید موقتاً مفید به نظر می رسید، اما دوباره همه چیز از کنترل خارج می شد.

راه های ویژه ای را برای از بین بردن بی نظمی و آشفتگی در کارها کشف کرده ام.

1-  تا می توانید اطلاعات موثر و مهم جمع آوری کنید
وقتی خیلی زود اطلاعات مربوط به برنامه های مختلف را به دست آورید، می توانید بفهمید که چه اتفاقاتی حتمی هستند و بعد سایر برنامه ها را بر اساس آن اتفاق تنظیم کنید. اگر به تقاضاهای دقیقه نودی جواب دهیم، کنترل کمی روی برنامه خود خواهیم داشت.   

2-  برنامه های مهم دیگران که روی برنامه شما تاثیر می گذارد را شناسایی کنید
مسافرت جزئی از زندگی من درآمده است و به همین دلیل یاد گرفته ام که همیشه آینده نگری کنم و وقتی از چیزی به اندازه کافی مطلع نبودم، پیشنهادی را قبول نکنم. برای تنظیم برنامه های سفر همیشه باید تاریخ مسافرت را ابتدا با برنامه شوهرم و بعد با برنامه بچه ها تنظیم کنم. از آنجا که مسافرت برای من به شکل عادت درآمده است، کار کردن روی برنامه آن هم تا حدی ساده شده است. همیشه سفرهایم را طوری تنظیم می کنم که با برنامه های خانواده ام کوچکترین تداخلی نداشته باشد.



3-  وقتی از شما می خواهند که کاری انجام دهید، ابتدا وقت بگذارید و خوب آن پیشنهاد را بررسی کنید و بعد جواب آن شخص را بدهید
وقتی وقت می گذارید و پیشنهادات را بررسی می کنید، دیدگاه بسیار منطقی تری نسبت به آن پیشنهاد پیدا خواهید کرد. دفعات بسیاری برای من پیش آمده است که با کمی تفکر و بررسی یک مسئله از انجام آن منصرف شده ام.



4-  خود و خانواده تان را در نظر بگیرید
وقتی در زندگی برای مراقبت از خود و خانواده مان وقت نمی گذاریم، تاوان آن را پرداخت خواهیم کرد. تصور کنید که هر فعالیت شما چه تاثیر عمیقی روی خودتان و خانواده تان خواهد داشت.


برای خودتان وقت بگذارید. ممکن است اینقدر درگیر مسائل روزمره باشید که وقتی برای اینکار نداشته باشید. اما شاید بتوانید صبح های زود یا شب ها وقتی خالی پیدا کنید که همه خواب باشند و بتوانید کمی با خود تنها باشید. سعی کنید ورزش کرده یا به پیاده روی بروید – این بهترین کار خواهد بود که آن روز برای خودتان انجام داده اید.

یرای آنهایی که دوستشان دارید وقت بگذارید. سعی کنید وقت هایی بدون استرس و فشار همراه آنها به تفریح بگذرانید. این وقت ها انرژی تازه ای به شما و آنها خواهد داد. وقتی کنترل زندگی از دستمان خارج می شود، گاهی اوقات تفریح بهترین چاره است.



5- درون خود آرامش ایجاد کنید
آرامش درونی تنها چیزی است که می توانید با آن طوفان های زندگی را از بین ببرید.  بین همه برنامه های آشفته و بی نظم، اطمینان و آرامش درونی از اینکه کاری را درست انجام می دهید بسیار کمک کننده است. من دریافته ام که ارتباط خصوصی من با خداوند  قدرتی روزانه به من می دهد. خدا به همه کارهایی که در روز می خواهم انجام دهم توجه دارد و می خواهد که به من کمک کند. این آرامش درونی را می توانیم با ارتباط با خدا به دست آوریم. این به شما برای انجام کارهایتان قدرت خواهد داد.


شما می توانید همین الان با ایمانتان خدا را از طریق نمازهایتان به دست آورید. دعا خواندن، صحبت کردن با خداوند است. هر چند که خداوند می داند که در قلب شما چیست و کاری با حرف هایتان ندارد. این یک دعای پیشنهادی است:

"خداوندا، من می خواهم تو را به خوبی بشناسم. از تو به خاطر نعمتهای بیشمارت متشکرم. من دریچه زندگیم را به روی تو باز نگه می دارم و از تو می خواهم مثل نجات دهنده ای به آن وارد شوی. اداره زندگی مرا در دست بگیر. از تو برای بخشیدن گناهانم و دادن زندگی جاوید به من سپاسگذارم."


آیا این دعا امیال قلبیتان را بروز می دهد؟ می توانید همین الان این دعا را بخوانید و خداوند همانطور که وعده داده است به زندگی شما وارد خواهد شد.



6- از دیگران بخواهید که برایتان دعا کنند. اگر مشکل دارید، به شما پیشنهاد می کنم که از دیگران بخواهید برایتان دعا کنند. افراد زیادی هستند که با کمال میل این کار را می کنند.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  خانواده، فرزندان، روابط همسران | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی

  زندگی | آشفته | خود | را | ساده | و | آرام | نمایید