کیفیت زندگی شما به کیفیت افکارتان بستگی دارد

برای رهایی از ترس هایتان راهی پیدا کنید

کیست که آگاهانه انتخاب می کند که از چیزی بترسد؟ واکنش های نامناسب از خارج از فرآیند آگاهانه فکر نشات می گیرد. به نظر می رسد گاهی این احساسات کنترل ما را در دست می گیرند. اگر بدانید چطور آنها را نابود کنید، دیگر اوضاع آنطور نمی ماند.

سوالی که خیلی ها می پرسند این است که آیا میتوان افکار را از نو ساخت؟ آیا احساسات منفی را می توان رها کرد؟ آیا می توان احساس ترس و اضطراب را متوقف کرد؟

خیلی ها می دانند که ترسشان معنا و مفهومی ندارد و  سعی می کنند منطقی با آن برخورد کنند اما این هیچ چیز را عوض نمی کند. چرا؟ چون منطق هیچ ارتباطی با تجربیات احساسی ما ندارد.

ذهن ابزاری قدرتمند است اما برایش مهم نیست به نفع یا به ضرر شما کار کند. ذهن ناخودآگاه شما نمی تواند بین واقعیت و خیال خود فرقی قائل شود. بدون هیچ سوالی اطلاعات را می پذیرد. وقتی باور کند چیزی حقیقت دارد، تلاش می کند تا از آن باور حمایت کند. باورهای ما در سطوح مختلف فعالیت می کنند و باورهای آگاهانه  شما آن باورهایی نیستند که کنترل شما را به دست گرفته اند.

یک مسیر فکری مناسب شما وجود دارد که با آن امیال و آرزوهایتان درست در همین لحظه اتفاق می افتند. ارتباطی به امید ندارد، منظور تغییری است که ایجاد خواهید کرد.

خیلی وقت ها افراد وقت و انرژی خود را ساعت های بیشمار به خواندن کتاب، شرکت در سمینارها، تماشای فیلم، یا جستجو در سایت های اینترنتی اختصاص می دهند تا شاید این ترسشان از بین برود. خیلی وقت ها به نظر می رسد که دنبال پاسخند اما باز هم هیچ چیز تغییر نمی کند. اگر میخواهید وضعیت فعلیتان را تغییر دهید، باید وارد عمل شوید. باید دیدگاه های عمیق افکار ترس آور خود را از نو طراحی کنید.

 هیچ دو نفری نیستند که دقیقاً یک شکل فکر کنند. همانطور که اثر انگشت هر کس خاص اوست، ذهن شما هم دیدگاه خاص خود را نسبت به واقعیت دارد. با در نظر گرفتن طریقه خاص خودتان در فیلتر کردن واقعیت، طراحی فکر به شما کمک می کند تا:

·         احساسات منفی خود را رها کنید.

·         تعارضات درونی خود را حل کنید.

·         نمایشات درونی ذهنتان را از نو مرتب کنید.

·         صداهای درون مغزتان را خاموش کنید.

·         دیدگاهتان را نسبت به واقعیت تغییر دهید.

·         محرک های احساسی که باعث عقب افتادنتان می شود خاموش کنید.

·         به ارزش هایتان نظم و ترتیب بدهید.

·         با ترس هایتان بهتر و موثرتر برخورد کنید.

افراد به طور متوسط 60،000 فکر در روز از ذهن خود می گذرانند. بیش از 95% از این افکار هر روز تکرار می شوند. از این خلسه بیرون بیایید و افکارتان را طراحی کنید. طراحی افکار تنها فرصت شما برای دریافت مشاوره خصوصی برای از بین بردن مشکلاتتان و مسئول کردن شما در برابر افکارتان است.

مهم نیست از چه چیز ترس داشته باشید، رفتن به محل کار، روابط جنسی، پول، ازدواج، پرداخت قبض ها، پرواز، خوردن، تنها ماندن، امتحان دادن، رانندگی، حرف زدن، یا هر چیز دیگر. این ترسها هر چه که باشند، قبل نابودیند

  مردمان

  هاوژین قربانی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی

  طراحی | فکر