فناوری گوشی های سامسونگ


ویژگی Smart Stay
  ویژگی جدیدی است که توسط شرکت Samsung برای اولین بار روی گوشی galaxy S3 ارائه شده است که به صرفه جویی در مصرف باطری کمک می کند. در گوشی Samsung Galaxy S3 صفحه نمایش شگفت انگیزی ارائه شده است که روشن، شفاف و بزرگ می باشد، اما در مقابل این امکانات  باطری زیادی مصرف می شود. با این حال این شرکت نیز همانند اکثر تولیید کنندگان بزرگ گوشی های هوشمند امکان استفاده بهینه از باطری گوشی را برای کاربر فراهم نموده است.

 

با این حال در بسیاری از موارد استفاده از تنظیمات خودکار برای روشنایی صفحه نمایش راهکار مناسبی نیست و در اکثر مواقع صفحه نمایش دارای میزان نور مناسب نمی باشد ویژگی Smart Stay برای جبران این نقطه ضعف ارائه شده است.
ویژگی Smart Stay یک راهکار پیشگامانه در گوشی جدید Samsung Galaxy S3  می باشد که تا به رسمیت شناخته شدن توسط  Android 4.0 به سطح تکامل بهتری خواهد رسید. به عبارتی Smart Stay همانند محافظی  نگاه شما به صفحه نمایش را زیر نظر دارد و تا زمانی که  شما صفحه نمایش را تماشا میکنید روشنایی صفحه نمایش با بالاترین کیفیت ارائه می شود و زمانیکه شما  نگاهتان را از صفحه نمایش بر می دارید Smart Stay  تشخیص داده و صفحه نمایش کم نور می شود.ویژگی Smart Stay با استفاده از دوربین جلوی گوشی مرتب  شما زیر نظر دارد تا مطمئن شود تمرکز شما به صفحه نمایش گوشی باشد.
فعال سازی ویژگی Smart Stay
این تکنولوژی به روش زیر از قسمت Settings App راه اندازی می شود:
۱) کشوی اطلاع رسانی (Notification drawer) را پایین بیاورید.
۲)  روی آیکون Settings کلیک کنید.
۳)  قسمت Display  را انتخاب کنید.
۴)  گزینه Smart Stay را با قرار دادن تیک فعال کنید .
فعال سازی ویژگی Smart Stayفعال سازی ویژگی Smart Stay
بعد از انجام مراحل فوق پنجره ای مشاهده می کنید که اطلاعاتی در مورد ویژگی Smart Stay و چند هشدار در مورد زمانیکه استفاده از این برنامه توصیه نمی شود،ارائه می دهد. مانند:

• زمانیکه دوربین جلویی قادر به تشخیص چهره نمی باشد.
• زمانیکه از گوشی در محیط تاریک استفاده می شود.
• زمانیکه دوربین جلویی توسط برنامه دیگری همچون Skype  در حال استفاده است.
ویژگی Smart Stay
تنظیم محدوده زمانی صفحه نمایش

ویژگی Smart Stay در محدوده زمانی مورد نظر برای صفحه نمایش عمل می کند، این محدوده زمانی را می توانید  در قسمت Display settings مطابق میل خود تغییر دهید:

۱) گزینه Screen timeout را انتخاب کنید.
۲) هر محدوده زمانی از ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه را می توانید انتخاب کنید.
تنظیم محدوده زمانی صفحه نمایشتنظیم محدوده زمانی صفحه نمایش

 

استفاده از ویژگی Smart Stay
Smart Stay مطابق محدوده زمانی که تنظیم کردید فعال خواهد شد  و بعد از فعال شدن یک آیکون کوچک  به شکل چشم بروی نوار بالا (مطابق تصویر زیر) ظاهر می شود که به شما یاد آوری کند Smart Stay ناظر شماست. در این صورت هر زمانی که تمرکز شما بروی صفحه نمایش باشد ، Smart Stay شما را می بیند و صفحه نمایش با بالاترین کیفیت و روشنایی برای شما ارائه می گردد و در صورتیکه  فعالیت شما بجز تمرکز بروی صفحه نمایش تشخیص داده شود صفحه نمایش کم نور خواهد شد.
Smart Stay

نقطه ضعف ویژگی Smart Stay
ویژگی Smart Stay مطمئنا گامی در جهت  پیشرفت فناوری می باشد و زمانی که استفاده می شود علاوه بر صرفه جویی در مصرف باطری در مسائل امنیتی نیز مفید خواهد بود. متاسفانه همانند هر فناوری جدیدی Smart Stay  نیز بدون نقص نیست مانند تکنولوژی Face unlock که برای صرفه جویی در مصرف باطری ارائه شده است و برای کار به روشنایی محیط نیازمند است، ویژگی Smart Stay  نیز زمانیکه قادر به تشخیص شما نباشد صفحه نمایش خاموش خواهد شد و این یک مشکل اساسی است. بنابراین در این تکنولوژی شما همواره باید در خط سیر دوربین باشید که اگر در حالت خوابیده یا ایستاده یا هر حالتی دور از خط دید مستقیم دوربین باشید،Smart Stay  کار نخواهد کرد.
گزینه هایی برای بهبود این تکنولوژی وجود دارد که فعلا در حد فکر هستند ولی در کل می توان Smart Stay را به عنوان یکی نمونه ای پیشرفت فناوری در گوشی های هوشمند نام برد که بروی گوشی Samsung Galaxy S3 ارائه شده است.

  کارستان

  محمد رضا کرمپور فیروزی

  اخبار دانش و فن‌آوری

  فناوری گوشی های سامسونگ | سامسونگ | امکانات گوشی های ساسونگ