قدرت تخیل و رویاپردازی همواره پلی برای رسیدن به آرامش و تغذیه روح است. یکی از موانع سیر در ماوراء طبیعت، تجربه های شیرین و تلخیست که هر فردی در ارتباطات زندگی خود ، با آن مواجه بوده، که ناخودآگاه باعث کاهش تمایل شخص و عدم باور تحقق رویاها و در نتیجه تحلیل قدرت تخیل وی می شود، چرا که ما معتقدیم هر شخصی مسئول و عامل هر تجربه و چگونگی رابطه ی خود با دیگران است.

در واقع فلسفه زندگی هر فرد، برداشتی از دیدگاه و انتظارات وی از روابط و محیط اوست. برای مثال، ما از کودکی در کانون خانواده نگاهمان به والدین، خواهر و برادر و دیگر آشنایان بوده است، در این بین اگر شخصیتی غریبی غیر از آنها، با اخلاقی متفاوت سر راه ما قرار گیرد، برای ما جذاب خواهد بود و به طرف او گرایش پیدا می کنیم. گاهی اوقات نیز اگر خود را زشت یا بی ارزش بدانیم و از اعتماد به نفس کمی برخوردار باشیم، این کمبود را در روابط با دیگران جستجو می کنیم.

متأسفانه، در این راه بسیاری از تجربیات طبق میل ما پیش نمی روند، چرا که دقیقاً نمی توانیم تشخیص دهیم که با چه کسی و چگونه باید ارتباطی صحیح برقرار کنیم، گاهی ناخودآگاه دست به ارتباطاتی می زنیم که تجارب تلخی را به همراه دارد. اگر شما جزء آن دسته هستید که همواره با اراده خود و تفکر و تجسم نتیجه آن، با دیگران ارتباط دارید، این رویه ایست سالم و صحیح، در غیر این صورت بهتر است با یک بازنگری درونی، تحوّلی نو در خود ایجاد کنید.

از نظر علمی، کنترل و عدم نمایان ساختن احساسات و افکار اوّلیه در مرحله اول، اولین گام در این راه است. گام دوم، قدرت تخیل و تجسم گرایی در مورداین ارتباط می باشد. در ذهن خود درباره ی نیازهای عاطفی، معنوی و خواسته های ایده آل را از این رابطه، تصور و تجسم کنید و بدانید دقیقاً از این رابطه چه می خواهید؟

با کنار آمدن با خواسته های غیرمنطقی، با قدرت تجسّم خود، می بینید که چه نتایجی را به بار خواهد داشت. نکته ی مهم در این بین این است که شما فقط حق دارید در مورد خود و شخصیت و انتظاراتتان فکر کنید نه درباره ی دیگران. در خیالتان، خود را فردی جذّاب و با روحیه تجسم کنید. جالب است که حتّی می توانید در این بین تصور کنید دوست دارید با چه کسانی همدم شوید تا نیازهای روحی خود را تأمین کنید.

در رویاهای خود پرواز کنید البته با اراده ای آگاهانه، تجسم کنید به تمام چیزهایی که می خواهید و همواره آرزوی آن را داشتید، رسیده اید. در این لحظه، تصویر خلق شده، آنقدر با روحیه شما سازگاری دارد که کاملاً تحت تأثیر قرار می گیرید. به تدریج به این نتیجه می رسید که شما برای نیل به تمام آن رویاها، همه ی توانایی و امکانات را بطور بالقوه در خود دارید و قادرید به تمام آنها برسید.

در خیالات، خود را همچون فردی می بینید که همواره دوست داشتید با آن برخورد کنید و برایتان جذاب بوده است. به ذات و قدرت درونی خود اعتماد کنید و بگذارید خود واقعیتان را با تمام نیروهای بالقوه، نمایان کند. در این بین مطمئناً در می یابید که چه کسی، با چه خصوصیاتی به شما آرامش می دهد.

ترجمه ای از یک شعر چینی: اگر

اگر شمعی در وجود هر کس روشن باشد، با آن نور، زیبایی ها دیده می شد.

اگر درون کسی زیبا باشد، با همه چیز سازگار است.

اگر سازگاری باشد، آرامش در همه جا حاضر است.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  دانستنی‌ها و اطلاعات عمومی | خانواده، فرزندان، روابط همسران | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی

  قدرت | تخیل | و | آرامش | روحی |