استیو کوهن در 11 ژوئن سال 1956 در شهر گریت نک در نیویورک متولد شد. پدر او یک تولید‌کننده پوشاک و مادرش یک معلم پاره‌وقت پیانو بود. کوهن در سال 1978 از مدرسه تجارت وارتون دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی اقتصاد گرفت. یکی از دوستان استیو در زمان تدریس در این مدرسه به او کمک کرد با 1000 دلار از شهریه دانشگاهش یک حساب کارگزاری (سرمایه‌گذار این حساب را در یک موسسه مالی باز می‌کند تا از این طریق بتواند اوراق بهادار مثل سهام و اوراق قرضه را خرید و فروش کرده یا نگه دارد) باز کند.
کوهن بعد از اتمام تحصیل در وارتون در سال 1978 در وال‌استریت به عنوان یک تاجر تازه‌کار در یکی از دپارتمان‌های شرکت کارگزاری گرانتال اندکو مشغول به کار شد. او در این شرکت توانست مدیریت یک پرتفولیوی 75 میلیون دلاری را بر عهده گیرد.
کوهن در نخستین روز کار در گرانتال اندکو توانست 8000 دلار سود برای شرکت تولید کند. او نهایتا به جایی رسید که روزانه 100 هزار دلار سود برای شرکت تولید می‌کرد. کوهن تا سال 1984 گروه تجارت خود را در گرانتال اداره می‌کرد و تا زمان راه‌اندازی شرکت مستقل خود، ساک، به این کار ادامه داد.
استیو کوهن، شرکت شرکای سرمایه ساک را در سال 1992 و با سرمایه 20 میلیون دلاری خود راه‌اندازی کرد. کوهن در آغاز به عنوان یک معامله‌گر بسیار چالاك که هرگز یک معامله را برای مدتی طولانی بلاتکلیف نگه نمی‌دارد شهرت داشت؛ اما در حال حاضر تعداد رو به افزایشی از سهام را برای مدتی طولانی نگه‌می‌دارد. شرکت مشاوران سرمایه ساک یک بنگاه مدیریت سرمایه متنوع و بر پایه تحقیقات است. رویکرد کلی ساک به مدیریت سهام رویکردی بنیادی و فعالانه است. در این بنگاه از تکنیک‌های مدیریت ریسک پیچیده و تکنیک‌های حفظ سرمایه بسیار قاعده‌مند استفاده می‌شود. به علاوه ساک در جذب و پرورش افراد حرفه‌ای در زمینه مدیریت سرمایه تجربه خاصی دارد و به دنبال گسترش و متنوع کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار است. موفقیت ساک ناشی از همین توانایی در جذب، توسعه و به چالش کشیدن متخصصان آن، فرهنگ سازمانی ساک (که نوآوری، کارآفرینی درون سازمانی و پاسخگو بودن را تشویق می‌کند) و زیرساخت‌های در سطح جهانی این شرکت است. این بنگاه در حال حاضر بیش از 16 میلیون دلار سهام را مدیریت می‌کند. ساک در حدود 800 کارمند دارد که 150 نفر آنها پرسنل سرمایه‌گذاری هستند.
استیو کوهن همچنین مالک 7 درصد سهام موتور جست‌وجوی ژاپنی و چینی بیدو (Baidu) است. او از اعضای هیات امنای دانشگاه براون و بنیاد رابین هود در نیویورک است.
کوهن در سال 1998 یک خانه 3300 مترمربعی در زمینی به وسعت 57 هزار مترمربع در گرینویچ کانکتیکات خرید. کوهن یک کلکسیون‌دار آثار هنری است و این کار را از سال 2000 آغاز کرده است. او طی چند سال گذشته تبدیل به یکی از سرشناس‌ترین کلکسیون‌دارهای جهان شده است؛ به طوری که مجله آرت نیوز از سال 2002 او را جزو لیست 10 کلکسیون‌دار هنری برتر جهان قرار داده است. کوهن تاکنون بیش از 700 میلیون دلار برای خرید آثار هنری خرج کرده و گفته می‌شود در حال ساخت یک موزه شخصی برای بخشی از کلکسیون خود در املاک خود در گرینویچ است. او به همراه همسرش آلکساندرا و هفت فرزند خود (که دو تای آنها حاصل ازدواج قبلی او هستند) زندگی می‌کند

  کارستان

  سمیرا ربیعی

  اخبار کسب و کار و اقتصادی | سرگذشت برندهای معروف | زندگی‌نامه کارآفرینان بزرگ | مصاحبه با کارآفرینان برتر | خواندنی‌های مکمل کسب و کار | مهارت‌های ضروری مدیران

  مدیر | صندوق | پوشش | سرمایه | | کلکسیون‌دار | بزرگ | دنیا