آیا تا به حال برای انجام کاری وقت کم آورده اید یا هرگز وقت کافی برای انجام کاری بطور مناسب نداشته اید؟ آیا می خواهید بعضی نکات دیریت زما را یاد بگیرید؟ آیا تفاوت زیادی بین استفاده از زمان در محل کارتان با زندگی خصوصی تان وجود دارد؟

بطور کلی در اداره تاثیر کمی داشته اید از زمانی که کارهایی از طرف کارفرمایتان به شما داده شده است و شما می خواهید هنوز در کارتان کاراتر شوید؟

نکات اصلی و ویژه مدیریت زمان به شما کمک خواهند کرد. زمان واقعا چیز ارزشمندی است اگر برود دیگر برنمی گردد. این دلیلی است که هر کسی نیاز است تا از زمان بهره ببرد و مجبوریم استفاده کاملی از آن بکنیم که دیگر اینجا شانس دوباره ای وجود نخواهد داشت.

حقیقت این است که هر کسی مایل است که مدیریت زمان واقع بینانه ای برای زندگی خویش داشته باشد. برای همین است که شما انواعی از بهترین کتاب های مدیریت زما در مغازه های کتاب می یابید که دنبال موضوع ویژه ای مانند مدیریت زمان برای دانش آموزان هستند تا این نیاز را پاسخ بگویند.بیشتر آن ها قول می دهند که رازهایی را افشا می کنند.

اولا شما باید سعی کنید که برنامه ای بریزید که چه چیزی برای شما حیاتی است و واقعا اولویت های شخصی شما برای یک چارچوب زمانی چیست. همه چیزی که متعاقبا نیاز است این می باشد که کمی احساس و مهارت این را داشته باشد که یک نوع نظم و ترتیب خودخواسته را اجرا کنید. اینجا پنج ایده واقع بینانه که کمک خواهد کرد تا استراتژی هایی بر این اساس داشته باشید ارائه شده است. توصیه می شود که آخرین کار پیش از رفتن به رختخواب در شب قبل یا اولین کار در هر همان ابتدای روز برنامه ریزی باشد.

۱-یک لیست از چیزی که نیاز دارید برای هر روز انجام دهید تهیه کنید و همیشه آن را پیش روی خود داشته باشید تا از مسیرتان منحرف نشوید. آسان ترین عملی است که می توانید برای این گام ها اختصاص دهید که می توانید در این راه قدم بردارید. اگر کاری بیش از حد بزرگ است آن را به قسمت های کوچکتر قابل نظارت و کنترل تقسیم کنید.

۲-اولویت وظایف و کارها را مشخص کرده و اصلی ترین کارها را پیش از اینکه کار دیگری انجام دهید اجرا کنید.

۳-هر جایی که هر گامی توسط شخص دیگری به خوبی ممکن است انجام شود آن کارها را واگذار کنید.

۴-نه، تنها مهم ترین واژه ای است که در زبان ما می باشد. اگر بعدا  روزی فردی پیشنهادی بدهد که با کارهایی که با هدف لیست شما همخوانی ندارد نه بگویید و آن را در آینده در لیست قرار دهید. علاوه بر این با آموزش دیریت زمان، موقعیت بهتری خواهید داشت به خاطر اینکه افراد درخواست هایی را برای کار کردن روی امور اضافی در آینده خواهند داشت که این کار را سخت تر خواهد کرد.

۵-فقط هر قسمت از کاری که روی کاغذ آورده اید در یک زمان مشخص انجام دهید.

زمانی که ایمیل یا بسته کاری را هر روز باز می کنید هر مورد را سریع همان روز مدیریت کنید. بسیاری از مردم هستند که این کاغذهای پستی را باهم قاطی می کنند که زمان را با آرزوی اینکه تصمیمی بگیرند که کدام کار را بهتر انجام دهند از دست می دهند.

  صنعت

  هاوژین قربانی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | اخبار کسب و کار و اقتصادی | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | ویژه کارجویان و حقوق‌بگیران | فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | خواندنی‌های مکمل کسب و کار | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران | فنون مذاکره و عقد قرارداد

  مدیریت | زمان